• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58480
+
-

مرحله دوم طرح ملی کنترل فشار خون

جامعه هدف این طرح در خراسان جنوبی افراد بالای 30سال، مادران باردار و بیماران کلیوی هستند

سلامت
مرحله دوم طرح ملی کنترل فشار خون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شده است و تا ۱۵ تیر ادامه دارد. به گزارش ایسنا «محمد دهقانی فیروزآبادی» اظهار کرد: مرحله اول این طرح از ۲۷ اردیبهشت امسال تا ۱۷ خرداد با هدف اطلاع‌رسانی و کنترل فشار خون در استان اجرا و مرحله دوم آن در هفته جاری آغاز شد. 

وی جامعه هدف این طرح را افراد بالای ۳۰ سال و تمامی مادران باردار و بیماران کلیوی معرفی کرد و افزود: ۴۰ درصد افرادی که فشار خون بالا دارند از بیماری خود بی‌خبرند. 

معاون بهداشتی دانشگاه نیز گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی فشار خون بالا داشتند که ۱۳ درصد آنها از بیماری خود مطلع نبودند. 
«کامبیز مهدیزاده» همچنین عامل بسیاری از بیماری‌های پرخطر و مرگ‌ومیر را فشار خون بالا دانست و افزود: مصرف فراوان نمک، فست‌فودها، سیگار و الکل و استرس از عوامل مهم بروز فشار خون در افراد است. 

وی از مردم و جامعه هدف طرح خواست با مراجعه به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در اجرای مرحله دوم طرح بسیج ملی غربالگری فشار خون همکاری و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند. 
پایگاه‌های بهداشتی، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سیار آماده اندازه‌گیری فشار خون افراد هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید