• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58479
+
-

راه‌اندازی نیروگاه برق‌آبی زاینده‌رود پس از ۱۲ سال

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اعلام ذخیره‌ ۶۰ درصدی آب در مخزن سد زاینده‌رود گفت: با توجه با افزایش دبی ورودی، افزایش حجم و ارتفاع آب سد زاینده‌رود پس از ۱۲ سال نیروگاه برق‌آبی زاینده‌رود با حداکثر توان تولید در مدار قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، «مسعود میرمحمدصادقی» اظهار کرد: نیروگاه برق‌آبی سد زاینده‌رود با توان نامی 55 مگاوات ساعت در مدار تولید قرار گرفت. وی با بیان این‌که توزیع آب کشاورزی تا آخر خردادماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ابلاغ ‌شده از سوی شورای هماهنگی زاینده‌رود در بهمن‌ماه سال گذشته - قبل از بارندگی‌های سال جاری- قرار بوده که آب تا بیستم خردادماه در زاینده‌رود جریان داشته باشد. هر تغییری در این برنامه نیازمند تشکیل جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود است و تا این لحظه چنین جلسه‌ای برگزار نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: حجم ذخیره آب در مخزن سد زاینده‌رود 747 میلیون متر مکعب است و متوسط آب ورودی و خروجی سد به ترتیب 123 و 102 متر مکعب بر ثانیه است. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حجم آب موجود در سد زاینده‌رود 321 میلیون متر مکعب و در بلندمدت هم یک میلیارد متر مکعب بوده است. میرمحمدصادقی با اشاره به بارش‌های اخیر در چلگرد که سرچشمه زاینده‌رود است، گفت: 2 هزار و 140 میلی‌متر بارش داشتیم و این وضعیت بسیار خوبی نسبت به سال گذشته است. وی افزود: در شهر اصفهان تا امروز 140 میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به سال گذشته که 72 میلی‌متر و بلندمدت که 117 میلی‌متر بوده به ترتیب حدود 49 و 16 درصد رشد داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید