• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58472
+
-

آغاز حفاری تونل شرقی خط 2 مترو

در شهر
آغاز حفاری تونل شرقی خط 2 مترو


 مدیر اجرایی خط 2 قطار شهری اصفهان گفت: حفاری تونل شرقی خط 2 قطار شهری اصفهان پس از تست‌های مختلف آغاز شد.

«سید محسن واعظی‌فر» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت‌های عمرانی خط 2 مترو اصفهان اظهار کرد: حفاری تونل شرقی خط 2 قطار شهری و به منظور افزایش جبهه‌های کاری ساخت خط 2 مترو آغاز شد.
وی افزود: حفاری مکانیزه تونل خط 2 قطار شهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دوچشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امام‌حسین (ع) تا میدان امام علی(ع) با 2 دستگاه تی.‌بی.‌ام انجام می‌شود. عملیات عمرانی تونل غربی با خرید 2 دستگاه کاترهد (تیغه برشی) تی.‌بی.‌ام خط 2 قطار شهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار اسفند سال 1397 آغاز شده بود و حفاری تونل شرقی از روز گذشته آغاز شد. مدیر اجرایی خط 2 قطار شهری اصفهان تصریح کرد: دستگاه مکانیزه حفار تونل بیش از 150 متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده است و عملیات عمرانی این تونل در حال حاضر پیش می‌رود.

واعظی‌فر ادامه داد: همچنین قرار است در آینده نزدیک، از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی (ع) حفاری تونل به صورت تک‌چشمه انجام گیرد و از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی (ع) با یک تی.بی‌.ام تک‌چشمه انجام شود.

وی اضافه کرد: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط 2 قطار شهری در جبهه‌های مختلف انجام می‌شود و هم‌اکنون فعالیت عمرانی 5 ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط 2 قطار شهری اصفهان در حال اجرا است.

مدیر اجرایی خط 2 قطار شهری اصفهان ادامه داد: روزانه نزدیک به 500 نفر در 2 شیفت کاری در پروژه‌های قطار شهری اصفهان مشغول فعالیت هستند و در روزهای پایانی هفته گذشته و تعطیلات عید فطر نیز به صورت متوسط روزانه 150 نفر در ایستگاه‌ها و تونل مشغول فعالیت عمرانی بودند.

خط 2 مترو اصفهان (خط شرقی_غربی) به طول حدود 7/24 کیلومتر دارای 23 ایستگاه است که از ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) آغاز می‌شود و به ایستگاه میدان شهدای خمینی‌شهر می‌رسد. قرار است در فاز نخست اجرا 6/14 کیلومتر و 16 ایستگاه این خط از ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع)) تا ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ اجرا شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید