• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58468
+
-

تدوین اطلس جامع نظام آموزش عالی مرکزی

مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نظام آموزش عالی استان در قالب اطلس جامع در ۶۰ واژه کلیدی تدوین شده است.

به گزارش فارس، «غلامرضا فتح‌آبادی» در نشست شورای دانشگاه‌های استان مرکزی با‌ بیان این‌که در استان ۷۵ مرکز آموزش عالی فعالیت دارد اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ مرکز دولتی، ۱۳ مرکز پیام نور، ۱۱ مرکز علمی کاربردی، ۱۹ مرکز آزاد و ۹ موسسه آموزش غیرانتفاعی در استان فعال است.

وی تعداد کل دانشجویان استان را ۶۷ هزار و ۱۴۹ نفر عنوان کرد و گفت: ۶۰ درصد از دانشجویان معادل ۴۰ هزار و ۴۱۴ نفر بومی و ۴۰ درصد معادل ۲۶ هزار و ۷۳۵ دانشجوی غیربومی در استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۲۱۷ نفر دختر و ۳۶ هزار و ۹۳۲ نفر از دانشجویان پسر هستند.

مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نسبت دانشجو به شهرستان‌ها را ۲۱ به یک نفر دانست و افزود: کل استادان دانشگاه‌ها ۶ هزار و ۱۶۳ نفر است و نسبت دانشجو به استاد ۱۱ به یک است و در بهترین وضعیت در مرکز علمی کاربردی ۵ به یک و در بدترین وضعیت در دانشگاه پیام نور ۲۴ به یک است.

فتح‌آبادی با اشاره به این‌که ۷۱ خوابگاه در دانشگاه‌های استان وجود دارد بیان کرد: در مجموع ۷ هزار و ۹۷۵ دانشجو در خوابگاه‌های استان ساکن هستند که ۴۴ درصد زن و ۵۶ درصد مرد هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: شرایط جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی این استان شرایط مناسبی نیست.

«عباسعلی حیدری» افزود: پذیرش ۸۵ درصد دانشجو در دانشگاه‌های دولتی بدون کنکور از دلایل این مهم است و امید دانشگاه آزاد اسلامی به جذب دانشجو در شهرستان‌هایی است که دانشگاه دولتی وجود ندارد.

وی گفت: برخی دانشگاه‌های دولتی با راه‌اندازی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی به کاهش آمار دانشجویان استان کمک کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از سال ۹۷ سیر نزولی داشته است و در همه واحدهای دانشگاهی تا سال ۹۶ شدیدترین آفت دانشجو در استان اتفاق افتاده است.

حیدری اظهار کرد: شمار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان نسبت به سال ۹۵ بیش از ۳۵ درصد کاهش جذب دانشجو داشته و در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ میزان جذب دانشجو سیر نزولی داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید