• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58464
+
-

مراقب عکاسان غیرمجاز باشید

خبر
مراقب عکاسان غیرمجاز باشید

رئیس اتحادیه عکاسان و تصویربرداران کرج گفت: شهروندان کرجی مراقب برخی عکاسی‌های بدون مجوز که نام و نشانی از آنها در اتحادیه نیست و از طریق فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، باشند.
«سعید امیدوار» در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: تعداد آتلیه‌های دارای مجوز در کرج به 867 واحد می‌رسید که با دریافت مجوز در زمینه عکاسی و تصویربرداری فعالیت می‌کردند، اما اکنون این تعداد به 570 واحد رسیده است، زیرا تعداد زیادی از این واحدها با وجود مجوز مربوطه، تمایلی به ادامه فعالیت نداشتند و اقدام به جمع‌آوری کردند.

وی اذعان کرد: بالاترین نظارت بر عکاسی‌ها باید توسط پلیس فتا صورت گیرد، زیرا تبلیغات برخی عکاسی‌های بدون مجوز از طریق فضای مجازی انجام می‌شود که تنها یک شماره تلفن همراه از آنها در دست مشتریان است و نام و نشانی از آنان در اتحادیه وجود ندارد؛ این در حالی است که مردم به‌سادگی به آنها اعتماد کرده و خصوصی‌ترین تصاویر خود را به این واحدها می‌سپارند و آنها نیز به‌سادگی فیلم و عکس مردم را در فضای مجازی در معرض دید همگان قرار می‌دهند.


لزوم رویت مجوز واحد عکاسی 

امیدوار از همشهریان خواست به محض ورود به واحدهای عکاسی برای انعقاد قرارداد، درخواست رؤیت مجوز را داشته باشند و آدرس و بارکد موجود بر روی جواز را چک کنند و حتی می‌توانند همان لحظه از طریق سایت اصناف، از صحت تاییدیه آن آگاه شوند.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند برای اطمینان بیشتر، با برقراری تماس با اتحادیه عکاسان، از کیفیت کار آتلیه مورد نظر مطمئن شوند، زیرا تعدادی از این واحد‌ها با وجود مجوز، در ابتدای امر برای موفقیت در انعقاد قرارداد، قیمت‌ها را شکسته و زمان تحویل کار به مشتری، قیمت را به‌تدریج افزایش می‌دهند.


پلمب 4 واحد آتلیه غیرمجاز 

رئیس اتحادیه عکاسان و تصویربرداران کرج از پلمب 4 واحد آتلیه غیرمجاز در کرج خبر داد و گفت: این واحدها توسط بازرسان اتحادیه عکاسان شناسایی شده و به علت نداشتن جواز کسب، توسط اماکن پلمب شدند.
امیدوار با اشاره به این‌که آتلیه‌های مذکور در گلشهر، مهرشهر و درختی بوده‌اند مطرح کرد: یکی از واحدهای متخلف دیگر نیز پیش از پلمب، توسط صاحب آتلیه جمع‌آوری شده بود؛ اتحادیه عکاسان بر اساس وظیفه‌ای که قانون برای آن مشخص کرده، وظیفه شناسایی و پلمب اینگونه واحدها را بر عهده دارد و ادامه کار را اداره اماکن پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: بازرسی‌های متوالی در طول سال توسط بازرسان اتحادیه عکاسان، اصناف، گزارش‌های مردمی و آتلیه‌های دارای مجوز، عوامل آگاهی از تخلفات عکاسان بدون مجوز در کرج هستند که به محض اطلاع، اتحادیه درصدد شناسایی آنها برآمده و با متخلفان برخورد می‌شود. صاحبان واحدهای مذکور، برای رفع پلمب می‌توانند طی مراحل قانونی تشکیل پرونده دهند و با شرکت در امتحانات ورودی نسبت به دریافت تاییدیه از سوی اداره اماکن کرج اقدام کنند.

امیدوار در پایان از همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه خدمات مرتبط، به این اتحادیه واقع در میدان آزادگان و یا تعزیرات حکومتی استان مراجعه و یا با شماره تلفن 32248581 تماس حاصل کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید