• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58323
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


      آغاز رقابت‌های درون پارلمانی
با برگزاری انتخابات هیأت رئیسه در برخی کمیسیون‌های مجلس، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ماند. به گزارش ایسنا، در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون شد. حیدر ملکشاهی در کمیسیون قضایی و جواد کولیوند در کمیسیون شوراها رئیس ماندند. رقابت اصلی در کمیسیون فرهنگی بین حشمت‌الله ‌فلاحت‌پیشه و علاءالدین بروجردی است که قرار است انتخابات آن هفته آینده برگزار شود.

      80 نماینده بدون رأی
مسعود پزشکیان که روز گذشته ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در چندین نوبت به نمایندگان تذکر داد که در رأی‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند. به گزارش خبرآنلاین، نایب‌رئیس مجلس در یکی از تذکراتش مشخصا به نمایندگان گفت: ۶۴ثانیه صبر کردیم که رأی بدهید اما باز هم ۸۰ نفر رأی ندادند. بی‌توجهی نمایندگان به مذاکرات مجلس هم چندین بار با انتقادات و تذکر علی لاریجانی، رئیس مجلس هم روبه‌رو شد.

      انتقاد لاریجانی از ساخت مسکن‌های لوکس
علی لاریجانی، رئیس مجلس در جلسه علنی دیروز گفت: یکی از مسائل مهم در شرایط فعلی مسئله مسکن است. حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن اضافه در تهران و حدود 2 میلیون مسکن زائد در کل کشور وجود دارد که بسیاری از آنها شامل مسکن‌های لوکس است. وی با بیان اینکه قشر متوسط نمی‌تواند مسکن لوکس خریداری کند، خاطرنشان کرد: ضمناً مسکن متناسب با وضعیت آنها وجود ندارد.(خبر آنلاین)

      ممانعت آمریکا از انتقال 5/2 میلیون یورو کمک به سیل‌زدگان
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به حضور رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه این فراکسیون گفت که طبق توضیحات ارائه شده آمریکا اجازه انتقال ۲.۵ میلیون یورو کمک به سیل‌زدگان در فدراسیون جهانی را نداده است. دبیرکل فدراسیون قول پیگیری برای دادن این کمک‌ها را به ما داده است.(ایسنا)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید