• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58306
+
-

پاکبانی باید جزو مشاغل سخت قرار بگیرد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طبق قانون کار باید پاکبانان جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرند. 

به گزارش ایرنا، اکبر کاووسی امید در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا که با حضور نمایندگانی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران، پیمانکاران و مدیران خدمات شهری و مالی شهرداری برگزار شد، افزود: پاکبانان از نیروهای زحمتکش شهرداری هستند که از ساعات اولیه صبح در گرما و سرما به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند. 

وی ادامه داد: یک پاکبان جدا از زحمت فراوان در پاکیزگی خیابان‌ها و جمع کردن زباله‌های شهری در فصل‌های مختلف سال از زمستان گرفته تا تابستان و تحمل سرما و گرما با خطرات جسمی زیادی مواجه است که در صورت غفلت از آن دچار بیماری‌های خطرناکی خواهد شد. 

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: بر این اساس باید طبق قانون، سختی کار برای این زحمت‌کشان لحاظ شده و از مبادی قانونی باید پیگیری شود.کاووسی گفت: همچنین شهرداری باید تا پایان تیر سال جاری بسته پیشنهادی برای پیگیری موضوع سختی کار پاکبانان را به شورا ارائه دهد. 

وی بر تشکیل نشستی درباره بررسی و اجرایی شدن این مهم با حضور مدیرکل تأمین اجتماعی کار و رفاه و بهداشت و درمان با مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: در این نشست باید ضمن بررسی موارد، راهکارهایی برای رفع مشکل پاکبانان در حوزه سختی کار ارائه شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید