ادامه پیادهراه قزوین تا بازار
رئیس شورای اسلامی شهر: طرح پیادهراه شهر قزوین با هدف ساماندهی ترافیک و ایجاد جلوههای بصری از میدان آزادی تا تقاطع بازار توسعه مییابد
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: طرح پیادهراه شهر قزوین با هدف ساماندهی به موضوع ترافیک و ایجاد جلوههای بصری از میدان آزادی تا تقاطع بازار اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، حکمتالله داودی در نشست علنی پارلمان محلی قزوین بیان کرد: این طرح پیادهراه در خیابان عبید زاکانی نیز از مقابل مسجد آقا کبیر تا انتهای خیابان به سمت بازار اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح، بخشی از نگرانیهای اهالی خیابان سعدی که به یکطرفه شدن خیابان سعدی و نظام وفا به سمت بازار معترض هستند برطرف میشود و دیگر بار ترافیکی از خیابان امام به آن نقطه وارد نمیشود.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: باید تمامی جوانب طرحهای ترافیکی در فرمانداری و شورای تأمین بررسی شود تا هیچ گروهی از اجرای آنها متضرر نشود. داودی گفت: در حال حاضر خیابان مولوی دچار بینظمی ترافیکی است و با انضباطبخشی به آن مشکلات ناشی از پارک دوبل و سد معبر نیز برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا در خیابان یکطرفه در سمت چپ توقف ممنوع است، تصریح کرد: در خیابان مولوی نیز به جز در 3 نقطه سمت چپ که به منظور تخلیه بار پیشبینی شده، در سمت راست هم کارت پارک ارائه میشود تا مکان توقف میان همه مالکان خودروها توزیع شود.
این مسئول با اشاره به موضوع یکطرفه شدن خیابان سعدی و نظام وفا به سمت بازار توضیح داد: در این صورت، مسیر خیابان رسالت باز میشود و از این طریق مسیر دسترسی به خوبی فراهم خواهد شد. عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست با اظهار مخالفت با یکطرفه شدن مسیر نظام وفا به سمت بازار گفت: این موضوع با مخالفت اهالی و کسبه این منطقه مواجه شده است و آنها خواستار جلوگیری از اجرای این تصمیم هستند.
احد چگینی افزود: پیادهراه شدن مسیرهایی مانند سبزهمیدان و خیام بسیار متفاوتتر از خیابان نظام وفاست چون برخلاف صنوف فعال در خیام، صنفهای این خیابان عمدتاً در بخش الکترونیک و بنکداری فعالیت دارند و اجرای مسیر یکطرفه در این خیابان برای کسبه مشکلات بزرگی را ایجاد خواهد کرد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز اظهار کرد: این موضوع جزو دغدغههای مهم اهالی این منطقه شده است و اگر در این باره تصمیم درستی گرفته نشود، اعتراضات مردمی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
محسن حقشناس یادآور شد: اگر قرار است هزینه پیادهراه شدن سبزهمیدان را با ایجاد ترافیک، مسیرهای دیگر شهر پرداخت کنند این اقدامات نارضایتی مردم را از اجرای چنین طرحهایی بیشتر خواهد کرد. این عضو شورا ادامه داد: قرار نیست قطب تجاری شهر با اینگونه اقدامات ترافیکی مختل شود بنابراین باید اقدام مناسبی در این خصوص انجام شود.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این خصوص گفت: فارغ از مزیتها و ایرادهای اجرای طرحهای ترافیکی باید فرهنگ پیادهروی و یا دوچرخهسواری در جامعه ترویج داده شود.
سعید دقیقی با بیان اینکه در اجرای هر طرحی نمیتوان رضایت همه سلایق را به دست آورد، افزود: در همین طرح پیادهراه سبزهمیدان در کنار اعتراضات گروهی از مردم، شاهد استقبال گروه دیگری از مردم بودیم.