• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58284
+
-

تیمورلو؛ میزبان جشنواره سیر

جشنواره بزرگ سیر تیمورلو با هدف معرفی ظرفیت‌های این شهر که پایتخت سیر ایران است، برگزار شد. به گزارش مهر، تیمورلو یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان آذرشهر قرار دارد. اکنون این شهر به قطب سیر آذربایجان و ایران تبدیل شده است و سالانه بخش زیادی از محصولات کشاورزی تولیدی آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

محصول عمده کشاورزی تیمورلو سیر است و به دلیل موقعیتی که این شهر دارد، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خرید و فروش سیر شمال غرب کشور در آن قرار گرفته است. بسیاری از کشاورزان و خریداران محصولات کشاورزی و به خصوص سیر برای خرید و فروش به بازار تیمورلو می‌روند.

شهردار تیمورلو در خصوص برگزاری جشنواره بزرگ سیر در این شهر بیان کرد: جشنواره سیر تیمورلو و قراغیل در شهر تیمورلو که پایتخت سیر ایران است، با همکاری بنکداران محصولات کشاورزی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تیمورلو شامگاه شنبه در این شهر برگزار شد.

«علیرضا اسدی» از حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این جشنواره خبر داد و گفت: همچنین هنرمندان و ورزشکاران مطرح استانی در آن حضور پیدا کردند. اسدی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه و شهر تیمورلو افزود: بازار سیر تیمورلو محل خرید و فروش سیر تولیدی منطقه از جمله تیمورلو، گوگان، دستجرد و قراغیل است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید