• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58260
+
-

احداث دو پارک جدید در کلیبر

شهردار کلیبر‌: توسعه پارک‌ها در این شهر با توجه به کمبود فضای سبز در اولویت قرار دارد

خبر
احداث دو پارک جدید در کلیبر

علی خدایی |  تبریز - خبرنگار:


کلیبر و ارسباران به جنگل‌های سر‌سبز و طبیعت عالی خود شهره هستند. سالانه صدها هزار نفر از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی حتی خارج از استان برای استفاده از این فضای سبز به جنگل‌های اطراف کلیبر سفر می‌کنند. اما ماجرای فضای سبز در داخل محدوده شهری کلیبر متفاوت است و این شهر از کمبود پارک و فضای سبز رنج می‌برد. در سال‌های اخیر توسعه پارک‌ها در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر کلیبر قرار گرفته است.  

یکی از مطالبات مردم کلیبر احداث پارک جدید و نوسازی فضاهای سبز موجود برای استفاده بهینه خانواده‌ها و جوانان برای اوقات فراغت است. «مصطفی اکبری» که کمتر از 3 ماه است به عنوان شهردار جدید کلیبر انتخاب شده، درباره افزایش سرانه فیزیکی فضای سبز در این شهرستان توضیحاتی داده است.  وی در این باره می‌گوید: با توجه به نیازسنجی‌های انجام‌شده احداث پارک در مناطق مصوب شورای اسلامی شهر امسال با جدیت بیشتری انجام می‌شود. فضاسازی پارک‌ها و نوسازی مبلمان این فضاها برای استفاده بیشتر و مطلوب شهروندان منطبق بر امکانات موجود و با استفاده از تجارب موفق انجام می‌شود.  

مسافران و گردشگران هم از نبود فضای سبز برای استراحت کوتاه حتی چند دقیقه‌ای در اطراف مکان‌های تاریخی و بازار این شهر گله‌مند هستند. شهردار کلیبر در این باره می‌گوید:‌ برخی فضاهای موجود در اطراف مکان‌های تاریخی از جمله بازار و حمام تاریخی این شهر برای احداث فضای سبز و استراحت مسافران در نظر گرفته می‌شود. با توجه به کمبود فضای لازم برای احداث فضای سبز در بافت تاریخی محدوده‌ای کمتر از هزار متر برای این منظور در بافت تاریخی کلیبر در نظر گرفته می‌شود و در مجموع 2 پارک جدید در کلیبر احداث می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید