• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58269
+
-

جولان دست‌فروشان در معابر خلخال

بی‌توجهی به سد معابر خلخال در سال‌های اخیر موجب افزایش روزافزون این مشکل و تبدیل آن به یک معضل بزرگ عمومی همراه با تسخیر معابر عمومی پرتردد از سوی دست‌فروشان در این شهر شده است. 

به گزارش ایرنا، پیش از این شهردار خلخال از رفع سد معابر در زمستان سال گذشته خبر داده بود، اما این مهم هنوز عملی نشد و علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم از سوی دست‌فروشان در پیاده‌روها و محل‌های عبور عابران، محل پارک خودروها در کنار خیابان‌ها نیز به تسخیر وانت‌بارهای حامل میوه و تره‌بار دست‌فروشان درآمده است. 

به گفته شهروندان خلخال در حالی که هرگونه ایجاد مزاحمت برای مردم و کسبه در شهر از سوی فروشندگان دوره‌گرد فاقد منع قانونی شده و تضییع حقوق شهروندی به معنای واقعی کلمه است، کار به جایی کشیده که دست‌فروشان در شهر محل فروش بساط خود را جزئی از املاک خود می‌دانند و با کسانی که به هر نحوی همچون پارک خودرو در مقابل بساط آن‌ها اقدام کند،

برخورد می‌کنند. به گفته ماموران جمع‌آوری سد معبر شهرداری علاوه بر دست‌فروشانی که با استفاده از امکانات دستی اقدام به پهن کردن بساط خود در معابر عمومی می‌کنند روزانه صدها دستگاه وانت نیز با بارگیری میوه، تره‌بار، خشکبار و سایر کالاها اقدام به پارک در مناطق پرتردد شهر و سد معبر می‌کنند. 

شهردار خلخال دلیل ناموفق بودن طرح جمع‌آوری سد معابر عمومی در این شهر را فقدان همکاری لازم از سوی ماموران انتظامی و پلیس راهور نیروی انتظامی با شهرداری ذکر کرد و گفت: در شرایط فعلی شهرداری فقط قادر به تذکر شفاهی با پرهیز از هرگونه درگیری فیزیکی و نزدیک به دست‌فروشان و ایجاد‌کنندگان سد معبر است. 

«فاطمه جوادی» اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، بیکاری گسترده و طرح موضوع در فضای مجازی در دفاع از دست‌فروشان و نیز درگیری‌های فیزیکی دست‌فروشان با ماموران رفع سد معبر شهرداری در گذشته که گاهی منجر به مصدومیت شدید ماموران شهرداری شده، در حال حاضر شهرداری هیچ گونه اهرم فشاری برای جمع‌آوری سد معبر در دست ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید