• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58130
+
-

سده‌های میانی مصیبت‌بار

ویترین
سده‌های میانی مصیبت‌بار


«سده‌های میانی مصیبت‌بار» جلد چهاردهم از مجموعه «تاریخ ترسناک» افق است که پیمان اسماعیلیان آن را به فارسی برگردانده.
در این جلد خواننده نوجوان به روزگار طاعون و جنگ و شکنجه می‌رود؛ به دورانی که زنان کلاه‌های بلند نوک‌تیز سر می‌کردند و دهقان‌ها بدجور بی‌اعصاب و شورشی بودند.
نورمن‌های ناکس، تیولداران تنبل، مرض‌های موحش، خوراک خراب،‌لنکسترهای لچر، زندگی ذلت‌بار زنان، کودکان ناکام، سده‌‌های میانی سرگیجه و... عناوین برخی از فصل‌های این کتاب خواندنی‌ و پر از اطلاعات هستند.
در پشت جلد کتاب آمده است: «کتاب را بخوانید تا از تمام حقایق حقارت‌بار سده‌های میانی با خبر شوید و به تماشای نمایشی ترسناک‌تر از همیشه بنشینید؛ نمایشی مرگبار با حضور سلحشوران گردن‌کلفت، دهقان‌های جان‌برکف و بچه رعیت‌های بخت‌برگشته!»
در صفحه 67 این کتاب می‌خوانیم: «سلاخی‌ کردن حیوانات در شهر لندن ممنوع شد. چون عادت زشتی داشتند که دل و روده‌ حیوان ذبح‌شده را روی پیاده‌رو، جلوی صومعه‌ گری‌فرایار می‌ریختند. یک قصاب اهل وینچستر گاوی را جلوی در مغازه‌اش وسط خیابان ذبح کرد و آشپزهای کاونتری در قرن 15 میلادی، دل و روده مرغ‌ها را از پنجره آشپزخانه‌شان به وسط خیابان پرتاب می‌کردند. قصاب‌‌ها حق نداشتند زیر نور شمع گوشت بفروشند. برای اینکه مشتری بتواند چیزی را که می‌خرد درست ببیند! مردی را حین فروختن گوشت حیوان مرده‌ای دستگیر کردند که آن را در چاله‌‌ای پیدا کرده بود. او را به قاپوق بستند و گوشتی را که می‌خواست بفروشد زیر دماغش سوزاندند؛ این نوع تنبیه برای این نوع کلاهبرداری‌ها کاملا مرسوم بود.»‌
«سده‌های میانی مصیبت‌بار»‌نوشته تری‌‌دیری را نشر افق با شمارگان هزار و 500 نسخه به بهای 22 هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید