• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58110
+
-

سونامی اعتراف

5 نفر از نامزدهای نخست‌وزیری انگلیس به مصرف مواد مخدر در گذشته اعتراف کرده‌اند

گزارش2
سونامی اعتراف

مایکل گوو، نامزد نخست‌وزیری انگلیس دیروز با اعتراف به مصرف مواد مخدر، از این اقدام عذرخواهی کرد. او پنجمین نامزد نخست‌وزیری انگلیس است که در روزهای گذشته چنین اعترافی می کند.
به گزارش بی‌بی‌سی، وزیر محیط‌زیست بریتانیا، ‌در گفت‌وگو با دیلی‌میل گفته است که بیش از 20سال پیش، زمانی که به‌عنوان روزنامه‌نگار فعالیت می‌کرده، در چند مورد کوکایین مصرف کرده است. او البته به دیلی‌میل گفته که معتقد است نباید این اشتباهش، در پروسه انتخاب رهبر جدید حزب محافظه‌کار، مانع راه او شود.
قرار است حزب محافظه‌کار، در هفته‌های پیش‌رو، جانشین ترزا می‌ را به‌عنوان رهبر حزب انتخاب کند. رهبر جدید، نخست‌وزیر بعدی بریتانیا خواهد بود. گوو، یکی از 11نامزدی است که خواستار جانشینی می ‌هستند. او البته در زمینه مصرف مواد‌مخدر، در این لیست تنها نیست؛ ‌روری استوارت، وزیر توسعه بین‌الملل و رقیب آقای گوو هم اخیرا اعتراف کرده است که 15سال پیش، در یک عروسی در ایران، ‌تریاک مصرف کرده و به همین‌خاطر معذرت‌خواهی کرده است.
بوریس جانسون، محتمل‌ترین گزینه جانشینی خانم می ‌هم پیش‌تر گفته است که در جوانی، همچون گوو، کوکایین مصرف کرده است. جانسون در سال‌2008 در پاسخ به یک مجله‌ درباره مصرف کوکایین گفته بود: «آن موقع فقط 19سال داشتم.»
او 3سال قبل از آن هم در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که به او کوکایین داده شده اما او نتوانسته آن را مصرف کند؛ «فکر می‌کنم یک‌بار به من کوکایین دادند و سعی کردم آن را از طریق بینی بالا بکشم اما کاملا وارد بینی‌ام نشد.»
به لیست نامزدهایی که به مصرف مواد اعتراف کرده‌اند، باید جرمی هانت، وزیر امورخارجه انگلیس را هم اضافه کرد که به تایمز گفته است در جوانی، زمانی که در هند سفر می‌کرده، ماریجوانا مصرف کرده است.

ای‌کاش نکشیده بودم
گوو درباره مصرف مواد‌مخدر به دیلی‌میل گفته است: «آن زمان من یک روزنامه‌نگار جوان بودم. کارم یک اشتباه بود. حالا که به گذشته نگاه می‌کنم، به‌خودم می‌گویم ‌ای‌کاش آن کار را نکرده بودم. همه سیاستمداران قبل از سیاست، زندگی خودشان را داشته‌اند... مسئله این است که حالا مردم باید به سوابق سیاسی من نگاه کنند و از خود بپرسند که آیا برای رهبری آماده هستم یا نه.»
سیمون والترز، دستیار سردبیر دیلی‌میل که گفت‌وگو با گوو را انجام داده هم معتقد است این اعتراف احتمالا روی حمایت نمایندگان مجلس از گوو تأثیر نخواهد داشت. دومینیک راب، هم‌حزبی گوو که خودش قبلا اعتراف کرده ماریجوانا‌ مصرف کرده، درباره اعتراف رقیب خود گفته است: «من فکر می‌کنم مایکل روشن کرده ‌که اشتباه کرده است. زمان زیادی از آن موقع گذشته ‌و مردم قضاوت خود را خواهند داشت اما من به شانس دوم اعتقاد دارم. فکر نمی‌کنم که این اعتراف، او را از رقابت منع کرده باشد.»

رهبر بعدی کی انتخاب می‌شود؟
ترزا می ‌که با هدف عبور انگلیس از بحران برگزیت به قدرت رسید، ‌در‌پی ناکامی در رسیدن به یک توافق با اتحادیه اروپا، اعلام کرد که از قدرت کناره‌گیری می‌کند. او روز جمعه از سمت خود به‌عنوان رهبر حزب کناره‌گیری کرد اما تا زمانی که جانشینش مشخص شود، به کارش به‌عنوان نخست‌وزیر ادامه خواهد داد. نامزدهای جانشینی می ‌در حزب، تا روز دوشنبه وقت دارند ثبت‌نام کنند. هر نامزد، باید حمایت 8نماینده مجلس را به همراه داشته باشد. بعد از آن، نمایندگان در روزهای 13، 18، 19و 20ژوئن در چند مرحله به نامزدهای مورد نظر خود رأی خواهند داد. در نهایت، رأی‌گیری برای انتخاب یکی از 2نامزد باقیمانده، از 22ژوئن بین تمامی اعضای حزب محافظه‌کار شروع خواهد شد. انتظار می‌رود برنده نهایی، 4هفته بعد از آن مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید