• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57952
+
-

۲ برابر شدن سامانه‌های نوین آبیاری  در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این‌که در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری اقدامات مطلوبی در این استان انجام‌شده است گفت: این سامانه‌ها نسبت به سال‌های گذشته بیش از دو برابر شده است. 

به گزارش ایسنا، «سید حسن میرعماد» افزود: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد. 

وی با بیان این‌که استان سمنان یکی از استان‌های خشک است که چند سال متوالی با خشک‌سالی مواجه بوده و با کمبود منابع آبی مواجه است بیان کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با هدف استفاده بهینه از منابع آبی موجود اجتناب‌ناپذیر است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به سهم اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای بخش آب‌وخاک این استان گفت: سهم اعتبارات مصوب آب‌ و خاک سال گذشته بیش از ۶۸ میلیارد تومان بود که امیدواریم این رقم امسال افزایش قابل توجهی داشته باشد. 

میرعماد با بیان این‌که ۹۸ درصد استان سمنان تحت مدیریت بخش کشاورزی است اضافه کرد: ۱۶ درصد زارعت استان متعلق به شهرستان شاهرود و ۴۰ درصد سطوح زراعی نیز متعلق به شهرستان میامی است. 

وی با اشاره به وضعیت صدور مجوزهای بخش کشاورزی در استان سمنان نیز گفت: در چند ماه اخیر اقدامات خوبی برای کوتاه‌سازی فرایند صدور مجوزهای بخش کشاورزی به انجام رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید