• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57887
+
-

کاهش کارگاه‌های صنایع دستی یزد

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد با بیان این‌که هم‌اکنون 3 هزار صنعتگر در استان یزد فعالیت می‌کنند گفت: صنعتی شدن یزد سبب کاهش کارگاه‌های صنایع دستی استان شده است. به گزارش تسنیم، «سید مصطفی فاطمی» به شهرت استان در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی در ایران و جهان اشاره کرد و افزود: تولیدات صنایع دستی در یزد به شکلی بوده که سبب شده است یزد در جهان شناخته‌شده باشد.

وی با بیان این‌که در گذشته یزد با پارچه‌هایی که در کارگاه‌های خود تولید می‌کرد در دنیا بسیار مطرح بود گفت: پس از صنعتی شدن یزد، تعداد کارگاه‌های صنایع دستی استان بسیار کاهش پیدا کرد و روند صنعتی شدن بر این حرفه تاثیرات منفی گذاشت. مدیر کل میراث فرهنگی   یزد به فعالیت 3 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و همچنین کمک‌هایی در زمینه بیمه از جمله کارهایی است که برای روان‌تر شدن فعالیت این صنعتگران در استان صورت می‌گیرد.

فاطمی با بیان این‌که تلاش‌هایی در حال انجام است که صنایع دستی یزد دوباره احیا و به جهانیان معرفی شود خاطرنشان کرد: زیلوبافی میبد سال گذشته به ثبت جهانی رسید و امسال نیز در صدد هستیم که روندی به وجود بیاوریم که طلاکاری و نقره‌کاری دوباره به شهرت خود بازگردد. وی با بیان این‌که گردشگرانی که به یزد سفر می‌کنند عمدتا گردشگران فرهنگی هستند اضافه کرد: یزد امکانات تفریحی چندانی ندارد که گردشگران برای این منظور به استان سفر کنند، بلکه به کشورهایی می‌روند که این امکانات در آن وجود داشته باشد. فاطمی خاطرنشان کرد: افرادی به یزد سفر می‌کنند که علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ شرقی هستند و شناختن فرهنگ و هویت ما را مد نظر قرار داده‌اند و ما نیز وظیفه داریم که فرهنگ خود را به‌درستی به آنها معرفی کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید