• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 11 خرداد 1398
کد مطلب : 57407
+
-

اسرار سند خانه 10میلیاردی در میان لوازم مسروقه

مالخران که اموال مسروقه را از سارقان منزل می‌خریدند، وقتی لابه‌لای اموال چشم‌شان به سند خانه پیرزنی افتاد و متوجه شدند قیمت خانه 10میلیارد تومان است، نقشه تصاحب آن را کشیدند. به‌گزارش همشهری، اوایل اردیبهشت امسال پیرزنی در راه خانه‌اش در شرق  تهران بود که خودروی پژویی سد راهش شد. 4مرد داخل ماشین بودند که 2نفرشان پیاده شدند و پیرزن را به زور سوار ماشین کردند و راه افتادند. درهمین هنگام یکی از همسایه‌ها صحنه ربودن پیرزن را دید و پلیس را خبر کرد. به این ترتیب تحقیقات در این‌باره آغاز و معلوم شد که پیرزن به تنهایی زندگی می‌کند و فرزندانش در خارج از کشور به سر می‌برند. همچنان که جست و جو در این‌باره ادامه داشت 48ساعت بعد گروگانگیران، پیرزن را با دست و پای بسته و درحالی‌که به‌شدت زخمی شده بود در خیابانی حوالی شرق تهران رها کردند. او برای درمان به بیمارستان انتقال یافت و پس از بهبودی در توضیح ماجرا گفت: سرنشینان پژو مرا ربودند و به خانه‌ای انتقال دادند. 2 روز در اتاقی با دست و پای بسته زندانی‌ام کردند و یک لیوان آب هم به من ندادند. آنها با ضرب و شتم از من خواستند پای برگه‌ای را امضا کنم اما من زیربار نرفتم. آنقدر کتکم زدند که از شدت درد بیهوش شدم. وقتی چشمانم را باز کردم کنار خیابان با دست و پای بسته بودم.
پیرزن موفق شده بود چهره گروگانگیران را به‌خاطر بسپارد و با کمک او 2 نفر از متهمان که سابقه‌دار بودند شناسایی و بازداشت شدند.  آنها در بازجویی‌ها به ربودن پیرزن برای تصاحب خانه 10میلیاردی‌اش اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: من و همدستانم مالخر بودیم. اموال مسروقه را از سارقان به‌خصوص سارقان منزل می‌خریدیم و می‌فروختیم. این اواخر با باند سارقان منزل کار می‌کردیم که گویا چندین بار به خانه ویلایی پیرزن در شرق تهران دستبرد زده بودند. وقتی اموال مسروقه به‌دست‌مان رسید در لابه‌لای آنها چشم‌مان به سند خانه‌اش و متراژ آن افتاد. وقتی درخصوص قیمت ملک او پرس و جو کردیم متوجه شدیم که خانه‌اش 10میلیاردتومان ارزش دارد. به این ترتیب برای تصاحب خانه‌اش تصمیم گرفتیم او را گروگان بگیریم و مجبور کنیم تا پای برگه مبایعه‌نامه را امضا کند اما پس از ضرب و شتم پیرزن، او از هوش رفت و ما تصور کردیم که به‌دلیل سن زیادش زیر مشت و لگدها جان باخته است. پس از آن اثر انگشت او را پای مبایعه‌نامه زدیم تا با آن و سند خانه‌اش بتوانیم به راحتی خانه را انتقال بدهیم. اما گویا پیرزن زنده بود و ما به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم.
هم‌اکنون 2 متهم گروگانگیر با دستور قاضی عظیم سهرابی بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تلاش برای شناسایی همدستان وی و سارقان منزل ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید