• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 11 خرداد 1398
کد مطلب : 57356
+
-

پیروزی بر ایتالیای ناشناخته

پیروزی بر ایتالیای ناشناخته

برای والیبال ایران، هفته اول لیگ ملت‌ها با یک ست غافلگیری آغاز شد اما در نهایت شاگردان کولاکوویچ 3 بر 1 ایتالیا را شکست دادند. این بازی ظهر دیروز در چین برگزار شد.
در ترکیب ایتالیا نه‌تنها زایتسف که خبری از دیگر ستاره‌های سرشناس این تیم هم نبود؛ خوانترونا، کولاچی، رانداتزو، لانزا. با وجود این آنها ست اول را با 5 امتیاز اختلاف بردند.ایران بازی را با سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، جواد معنوی‌نژاد و علی شفیعی به همراه حضرت‌پور(لیبرو) شروع کرد. 6بازیکن شروع‌کننده ایتالیا هم اینها بودند: جیانلی، بالاسو، آنتونوف، آنزانی، لاویا و گابریل نلی.
والیبال ایران برای رسیدن به لیگ ملت‌های 2019 تدارک مناسبی نداشت و بدون بازی دوستانه به چین رفت. برخی معتقدند که کولاکوویچ سرمربی تیم ملی با اعلام اینکه این مسابقه‌ها حکم بازی تدارکاتی برای بازی‌های انتخابی المپیک را دارد، به‌دنبال پایین آوردن انتظارات است.پس از شکست در ست اول، تیم ایران ست‌های دوم، سوم و چهارم را با امتیاز مشابه 25 به 23 برد. پوریا فیاضی و میلاد عبادی‌پور که در ترکیب اولیه نبودند، نقش پررنگی در این پیروزی داشتند.در این بازی تیم ایران ۴۹ اسپک، ۶ دفاع، ۷ سرویس، ۳۳ امتیاز با اشتباهات حریف، ۱۵ توپ‌گیری، ۲۸ دریافت و ۳۷ درصد دقت پاس داشت.
امیر غفور با حضور در هر 4ست این بازی و کسب ۱۹ امتیاز و یک دفاع روی تور، امتیازآورترین بازیکن ایران شد. همچنین میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و علی شفیعی نیز هرکدام ۹ امتیاز برای تیم ملی ایران کسب کردند.
تیم ایران در دومین دیدار خود از هفته نخست، امروز در ساعت16:30 با چین مسابقه می‌دهد. حریف آخر ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها، تیم آلمان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید