• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 11 خرداد 1398
کد مطلب : 57354
+
-

چراازمهندسی نتایج حرف می‌زند؟

 
24ساعت پس از بازی سپاهان – پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی، 3کارشناس برنامه تلویزیونی فوتبال‌برتر بیشتر تصمیمات تیم داوری را تأیید کردند غیراز پنالتی دقیقه 113که می‌توانست پرسپولیس را اوت کند و سپاهان را به فینال برساند. این در حالی بود که امیر قلعه‌نویی پس از پایان بازی ادعا کرده بود که تیمش قربانی دسیسه یا به قول خودش «مهندسی نتایج» شده است.
او در حالی تصمیمات داور را زیر سؤال برد که چند‌ماه پیش درباره همین داور – زاهدی‌فر- گفته بود که یکی از بهترین داوران 40سال اخیر فوتبال ایران است. او قبلا از برانکو و تیمش هم تمجید کرده بود اما حالا موفقیت‌های آنها را به عواملی بیرون از زمین ربط می‌دهد. چه چیزی باعث شده نظر قلعه‌نویی تا این اندازه تغییر کند؟امیر قلعه‌نویی هنوز پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ‌برتر ایران است اما اگر در بر همین پاشنه بچرخد و برانکو ایوانکوویچ پشت سر هم جام بگیرد، این رکورد بر باد خواهد رفت. از وقتی برانکو سرمربی پرسپولیس شده، قلعه‌نویی هیج جامی نبرده است. 4سال بدون حتی یک جام؛ این بدترین رکورد مردی است که بارها با ادبیاتی طلبکارانه خواسته که مجسمه‌اش را بسازند.قلعه‌نویی نه به پنالتی مشکوک دقیقه 113کار دارد که اگر گل می‌شد ممکن بود سرنوشت بازی را تغییر دهد، نه به آمار ضعیف تیمش در یک بازی خانگی و نه به هیچ ادله دیگری. او فقط می‌خواهد راهی برای فرار از کابوس برانکو پیدا کند؛ فرار از مردی که اگر نبود، قلعه‌نویی با همین تیمی که کیفیت متوسطی دارد، امسال، هم قهرمان لیگ برتر بود هم فینالیست جام حذفی.
حالا اما در پایان یک فصل فوتبالی دیگر باز هم جامی در کار نیست. شما اگر به جای قلعه‌نویی بودید، برای آنکه بتوانید از موضع برنده روبه‌روی مدیران باشگاه خودتان یا باشگاهی که دوست دارید مربی‌اش باشید، بنشینید، چه کار می‌کردید غیراز مظلوم‌نمایی؟ اگر قرار بود ثابت کنید که دوره‌تان تمام نشده، چه دستاویزی پیدا می‌کردید جز دمیدن در ادعای مهندسی نتایج؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید