• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 8 خرداد 1398
کد مطلب : 57256
+
-

کارمندان مؤلف

نگاه
کارمندان مؤلف

پروفسور پرویز کردوانی ـ چهره ماندگار علمی


چندی پیش به دعوت شهردار، تهران برای حضور در مراسمی دعوت شدم. طی تماس تلفنی به من گفته شد، قرار است از عده‌ای از کارمندان شهرداری که مولف و نویسنده  کتابند، قدردانی شود. دوری راه و ترافیک مسیر موجب شد تا رسیدن به محل اجرای برنامه خسته شوم، اما باور کنید به محض رسیدن و دیدن ده‌ها تن از کارمندانی که در سطح بالایی دست به تالیف و نوشتن زده بودند خستگی را از تنم زدود.
حضور در این برنامه آنچنان برایم شوق‌آور و انرژی‌بخش بود که تا پایان مراسم ماندم. در اهدای جوایز به بیش از 70 کارمند شهرداری شرکت و دقایقی نیز سخنرانی کردم. به نظرم چنین برنامه‌ای یعنی نخستین همایش همکاران اهل علم و قلم به شدت در ایجاد تحول مثبت در ادارات مؤثر است.
کتاب - چه خواندن و چه تالیف و نوشتن آن - می‌تواند رقیب سرسختی برای موبایل و اعتیاد به فضای مجازی باشد. هر کسی در هر شغل و مقامی اگر اهل مطالعه و تحقیق باشد آدم مفیدی خواهد بود و کسی که اداره را جایی برای پیوند با کتاب بیابد به سادگی از آن دل نمی‌کند و ای بسا صبح‌ها زودتر خود را به اداره برساند تا مشغول مطالعه تا زمان شروع کار شود و پس از تعطیلی کار، در اداره به مطالعه‌اش ادامه دهد، البته به شکل و سیاقی که با کارش منافاتی پیدا نکند.
حالا تصور کنید چنین طرح و برنامه‌ای در همه ادارات اجرا شود. مطمئن باشید همه چیز از نوع برخورد گرفته تا نحوه انجام کار بهتر و بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود. از همه مهم‌تر جامعه‌ای که کارمندان اداراتش اهل تحقیق و مطالعه باشند، سایر اقشارش نیز با مطالعه و کتاب خواندن بیگانه‌ نخواهند بود. ضمن اینکه هر بزرگ‌تری فرزند و همسری دارد و وقتی خودش کتابخوان شود آنها نیز به مطالعه تشویق می‌شوند.
ناگفته پیداست کشوری که همه افراد آن در فضای کتاب و کتابخوانی باشند در مسیر پیشرفت چیزی کم ندارد.
کاش چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد و خوب است از برپاکنندگان آن نیز تجلیل و تکریم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :