• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 10 بهمن 1396
کد مطلب : 5706
+
-

فصلِ چتر

ایده‌هایی برای استفاده کاربردی و هنری از وسیله رایج در روزهای برفی

ایده
فصلِ چتر

 

سیاوش ابدی/ خبرنگار

 

«چتر باز کردن» هم مفهوم حمایتی دارد و هم آویزان‌شدن! دومی در زبان عامیانه درباره آدم‌هایی به‌کار می‌رود که همیشه در جست و جوی فرصتی برای سوءاستفاده از اطرافیان هستند. بااین حال همچنان در طراحی از چتر به‌عنوان یکی از نمادهای حمایت استفاده می‌شود. مثلاً چتری که باز شده و زیر آن چند آدم پناه گرفته‌اند. بیرون از دنیای تشبیه و استعاره اما در فصل بارش به سر می‌بریم. شعر و اینها در چنین فصلی به‌کار نمی‌آید؛ چترها را باید باز کرد.

 

شکل و رنگ چتر باعث شده از این وسیله به‌عنوان شیء تزیینی هم استفاده شود. نمونه آشنا طراحی «کوچه‌های چتری» در شهرهای مختلف کره زمین است. این مورد –  به‌ویژه در چند سال اخیر –  در شهرهای بزرگ ایران توسط شهرداری‌ها اجرا شده است. جالب اینکه این ایده در تمام جهان باعث جلب توجه گردشگران و عکاس‌ها می‌شود

 

یکی از محبوب‌ترین ایده‌های اجرا شده در طراحی چتر، استفاده از پلاستیک شفاف است. چنین طرح‌هایی اغلب مورد توجه خانم‌ها قرار می‌گیرند. از این چترها به‌عنوان ابزار تزیینی در آتلیه‌ها یا فضاهای هنری هم استفاده می‌کنند.

 

چتر از آن ابزاری است که طرح‌های قدیمی‌اش همچنان در دنیای مدرن استفاده می‌شود. در‌واقع شکل و ابعاد چتر تغییر چندانی ندارد و ایده‌ها اغلب به طراحی و انتخاب جنس پوشش چتر خلاصه می‌شود.

 

طراحی فانتزی روی پوشش چتر و همینطور استفاده از رنگ‌های گرم، ایده‌ای جذاب برای گروه سنی 16تا 24سال است.

 

چترها می‌توانند ابزاری مناسب برای عکاسی باشند. شکل و تضاد رنگ‌ها امکان تولید عکس‌هایی پرمخاطب در فضای مجازی را فراهم می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :