• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 خرداد 1398
کد مطلب : 56878
+
-

ایجاد 148هزار فرصت شغلی از طریق کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال گذشته یک سوم از مشاغل کشور را فراهم کرده است، گفت: این طرح‌ها با کمتر از نیم درصد از مجموع تسهیلات اشتغال‌زایی کل کشور اجرا شده‌اند.
حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۸هزار فرصت شغلی از طریق کمیته امداد ایجاد شده است، افزود: حدود ۱۳۶هزار فرصت شغلی از طریق اجرای طرح‌های اقتصادی و ۱۲ هزار شغل نیز از طریق کاریابی برای مددجویان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه این عدد برای سال۹۷ یک‌ سوم اشتغال کل کشور را شامل می‌شود، اظهار کرد: بنا بر گزارش شورای‌عالی اشتغال، خالص مشاغلی که سال گذشته در کشور ایجاد شده ۴۶۰هزار مورد بوده که ۱۶۰هزار مورد آن مربوط به کمیته امداد است.
وی با اشاره به اینکه از 2سال پیش با توجه به تحولات کسب‌وکار در دنیا فعالیت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان، وجه غالب در کسب‌وکار شده‌اند، اظهار کرد: ما نیز در کمیته امداد برنامه‌ریزی کردیم تا وارد مشاغل دانش بنیان شده و کسب‌وکارهای نوین را ایجاد کنیم. حدود ۲۰۰هزار نفر از مستعدان اشتغال کمیته امداد نیز از این طریق وارد حوزه اشتغال شدند. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این افراد عمدتا از بین دانشجویان، افراد مستعد تحصیلکرده یا دانش‌آموزان نخبه هستند، توضیح داد: از سوی دیگر استارتاپ‌ها زمینه برای فعالیت نیروی کار ساده را نیز فراهم می‌کنند.
عبدالملکی در ادامه از آغاز به‌کار مرکز نوآوری و کارآفرینی اجتماعی به شکل غیررسمی در کمیته امداد خبر داد و گفت: کمیته امداد با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز تفاهمنامه‌ای امضا کرده و از این طریق شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک کمیته امداد آمده‌اند. معتقدیم از ۴هزار شرکت دانش‌بنیان کشور می‌توانیم از این طریق برای کمک به مددجویان بهره‌برداری کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید