• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 خرداد 1398
کد مطلب : 56870
+
-

تکمیل پرونده بیش از ۵۶هزار واحد مسکونی خسارت دیده سیل

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و اعلام کرد: مصوبه اخیر هیأت وزیران خیلی از مشکلات بازسازی و نوسازی در مناطق سیل‌زده را حل کرد و به موجب این تصویب‌نامه مبلغ ۲۹ هزار و ۱۳۰میلیارد ریال برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل در بخش‌های مختلف ۱۸استان پرداخت می‌شود.
 بنابر اعلام روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد که در آیین متمرکز کلنگ زنی ساخت و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل زده کشوردر روستای تازه آباد آق قلا سخن می‌گفت، افزود: ۲۵هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد و همچنین مبلغ ۷هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای مرمت زیرساخت‌های آسیب‌دیده از سیل از طریق تملک دارایی پرداخت خواهد شد. وی اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده در ۲۱ استان کشور، بیش از ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل‌های اخیر در کشور آسیب دیده‌اند که از این تعداد ۱۱هزار و ۸۶۴ واحد در شهرها و ۵۶هزار و ۴۶۹ واحد در روستاها باید دوباره احداث شوند.
جمالی نژاد اضافه کرد: ۱۰۱هزار و ۶۲ واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیرات هستند. در اثر سیل به ۱۰۹هزار و ۸۳۲ واحد مسکونی نیز خسارت وارد شده است.
دبیر کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در ادامه گفت: بنیاد مسکن به‌عنوان مجری بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، تاکنون پرونده ۵۶هزار و ۵۵۰ متقاضی را برای دریافت تسهیلات تکمیل کرده است که از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۲۹ متقاضی به بانک معرفی شده‌اند تا تسهیلات برای ۷ هزار و ۴۰۳ واحد احداثی و ۱۸ هزارو ۲۳۶ واحد تعمیری دریافت کنند. بانک‌های عامل در چارچوب مصوبه دولت تاکنون با مالکان ۲ هزار و ۴۸۲ واحد مسکونی برای دریافت وام، قرارداد بسته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید