• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 1 خرداد 1398
کد مطلب : 56657
+
-

فاصله یک پله‌ای «چهره یک زن در آتش» با کسب افتخار در کن

سلین سیاما، کارگردان فرانسوی چهره یک زن در آتش از طرف هیأت داوران و منتقدان جشنواره کن امتیازات خوبی دریافت کرده و تا روز 21‌ماه مه (31 اردیبهشت) توانسته خود را تا رده دوم جدول هیأت داوران کن بالا بکشد. فیلم درد و افتخار پدرو آلمودوار اما با 3.3امتیاز در صدر این جدول جای گرفته است. فیلم احمد جوان برادران داردن هم با نظرات مثبت هیأت داوران خود را به نیمه جدول هیأت داوران کن نزدیک کرده است. 
به نوشته اسکرین دیلی، فیلم چهره یک زن در آتش، نخستین فیلم سلین سیاما، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی است که در بخش رقابتی جشنواره کن 2019حضور یافته است. این فیلم از نظرات 10 منتقد توانسته 3.1امتیاز کسب کند. هم‌اکنون در جدول هیأت داوران کن فیلم درد و افتخار پدرو آلمودوار با 3.3امتیاز در صدر جدول قرار دارد. جاستین چانگ، منتقد ال‌ای تایمز به فیلم چهره یک زن در آتش 4ستاره داده است. اما پیتر برادشاو، منتقد گاردین و کاتجا نیکودموس، منتقد دای زیت، تا لحظه تنظیم این خبر به این فیلم امتیاز نداده‌اند. ژاویر دلان کارگردان جوان کانادایی این فیلم را ستوده و گفته است که چهره یک زن در آتش یک رقیب عالی و قدرتمند در جشنواره کن است.
داستان فیلم در استان بریتانی فرانسه در قرن هجدهم می‌گذرد و یک درام تاریخی رمانتیک است. در این فیلم آدله هانل بازی می‌کند. 
فیلم‌های درد و افتخار آلمودوار و چهره یک زن در آتش سلین سیاما که هر دو در زمره فیلم‌های غیرمتعارف محسوب می‌شوند تا یک روز پیش از اکران فیلم روزی روزگاری اثر کوئنتین تارانتینو با بازی لئوناردو دی کاپریو و براد پیت بالاترین رده‌های جدول هیأت داوران کن را به‌خود اختصاص داده‌اند. اما پس از اکران فیلم روزی روزگاری، به‌احتمال زیاد در جدول هیأت داوران کن تغییراتی اساسی رخ خواهد داد. روزی روزگاری 22مه در کن اکران خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید