• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 1 خرداد 1398
کد مطلب : 56649
+
-

انتشار فیلم وودی‌آلن در آمریکا هم مجاز شد

گزارش
انتشار فیلم وودی‌آلن در آمریکا هم مجاز شد

استودیوهای آمازون حق پخش فیلم «یک روز بارانی» در نیویورک اثر وودی‌آلن را به وی بازگرداند. اگر‌چه این اتفاق به نفع وودی‌آلن تمام‌شده، اما معلوم نیست که او بتواند با چه کمپانی‌هایی جهت پخش فیلم خود در آمریکا قرارداد ببندد.
به گزارش ورایتی‌فیلم، وودی‌آلن یک هفته قبل و درحالی‌که هنوز استودیوهای آمازون حقوق فیلم یک روز بارانی در نیویورک را به وی بازنگردانده بودند، با انتشار تریلر فیلم خود در فیس، از این خبر داده بود که پخش این فیلم به‌زودی در آمریکا آغاز می‌شود. یک هفته پس از اعلام این خبر زود‌هنگام به‌نظر می‌رسد که وودی‌آلن دیگر می‌تواند آزادانه روند انتشار فیلم یک روز بارانی در نیویورک را پیگیری کند. ارزش قرار‌داد چند‌وجهی میان وودی‌آلن و شرکت آمازون برای پخش این فیلم 80 میلیون دلار بود، اما با آغاز جنبش
 #Me Too Movement در آمریکا و مطرح‌شدن دوباره اتهامات غیراخلاقی علیه آلن، آمازون اجرای این قرار‌داد را متوقف کرده ‌و در نتیجه مانع انتشار فیلم وودی‌آلن در آمریکا شده بود. همزمان با آغاز این جنبش، اتهامات قبلی علیه وودی‌آلن مبنی بر آزار دختر‌خوانده‌اش دوباره مطرح شد.
 به گفته یکی از مدیران ارشد یکی از کمپانی‌های معتبر پخش فیلم که نخواست نامش فاش شود، نام وودی‌آلن به‌مدت طولانی به‌دلیل مطرح‌شدن اتهامات بی‌اساس از طرف دختری 25ساله که تا‌کنون نیز اثبات نشده، مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود. با آغاز جنبش
 #Me Too Movement هم بسیاری در هالیوود نسبت به اتهامات جنسی حساس‌ شده و جبهه گرفتند. همین امر نیز باعث شد تا آمازون قرار‌داد خود با وودی‌آلن را زیرپا بگذارد و از پخش فیلم اخیرش در آمریکا خود‌داری کند. اما اتفاق بد‌تری نیز افتاد؛ در پی فشار افکار عمومی، 2نفر از بازیگران فیلم وودی‌آلن، تیموتی شالامت و هال دستمزد خود از این فیلم را به خیریه‌های فمینیستی اهدا کردند. آنها حتی در انظار عمومی اعلام کرده بودند که از بازی در فیلم‌ وودی‌آلن پشیمان هستند و دیگر در فیلم‌های وی بازی نمی‌کنند. با این تفاصیل به‌نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از این دو بازیگر برای فیلم جدید وودی‌آلن تبلیغ کنند. برخی پیش‌بینی‌ها حاکی است سایه سنگین اتهامات قدیمی روی وودی‌آلن و فضای همچنان فمینیستی حاکم بر آمریکا سبب خواهد شد‌ او نتواند به پخش گسترده فیلم خود اقدام کند و شاید تنها شرایطی فراهم شود که فیلم‌های او در فروشگاه‌ها و به‌ویژه فروشگاه‌های کوچک به فروش برسد. البته پخش و فروش فیلم یک روز بارانی در کشورهای اروپایی نظیر آلمان و ایتالیا تضمین شده است؛ چراکه شرکت‌های پخش فیلم در اروپا از فیلم وودی‌آلن استقبال کرده‌اند و قرار است فیلم یک روز بارانی در نیویورک در سال‌جاری در این کشورهای اروپایی اکران شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید