• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 1 خرداد 1398
کد مطلب : 56618
+
-

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه


      در سال98 شاهد طغیان سفیدبالک‌ها نخواهیم بود
رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر گفت: اقدامات مدیریت شهری به‌معنای حذف کامل سفید بالک از چرخه و سیستم طبیعت نیست اما پایش مستمر رشد جمعیت آن از سوی مدیریت شهری صورت خواهد گرفت. به گزارش ایلنا، زهرا صدر اعظم نوری درباره وضعیت سفید بالک‌ها در سطح شهر تهران گفت: «با توجه به اقدامات مدیریت شهری و رصد و پایش کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورا، خوشبختانه رشد جمعیت آفت سفید بالک‌ها تحت کنترل است. ما در سال98 نیز شاهد حضور این آفت در سطح شهر تهران نخواهیم بود اما این بدان معنا نیست که این حشرات کاملا از بین رفته باشند بلکه رشد جمعیتی آنها کنترل شده است.»   

      پرداخت ٣٤میلیارد تومان سهم شهرداری از جرایم رانندگی
روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک پیرو انتشار خبری درباره عدم‌ واریز سهم شهرداری از جرایم رانندگی این خبر را تکذیب کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو انتشار خبری درباره عدم‌واریز سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی، روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: در سال١٣٩٧، مبلغ ٣۴میلیارد تومان از این محل به‌حساب شهرداری واریز شده است. براساس قانون راهنمایی و رانندگی که در سال۸۹ تصویب شد، ۶۰درصد جرائم وصولی در محدوده شهر‌ها به نسبت ۷۰درصد و ۳۰درصد به‌ترتیب به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد، که بر این اساس در سال۹۷ نیز از سهم ۱۷۲میلیاردی شهرداری تهران در قانون بودجه، مبلغ ۳۴میلیارد تومان به شهرداری پرداخت‌شده است.

      نگهداری پوشش گیاهی پارک پردیسان بر عهده سازمان محیط‌زیست است
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه پارک پردیسان در اختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست است، گفت: «نگهداری و آبیاری پوشش گیاهی این مجموعه بر عهده سازمان حفاظت محیط‌زیست است.» به گزارش همشهری، اصغر عطایی در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر عدم‌نگهداری مناسب پوشش گیاهی پارک پردیسان عنوان کرد: «پارک پردیسان در اختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست است.» او با اشاره به اینکه در سال گذشته در دو مرحله توافقاتی بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و شهرداری تهران انجام شد تا معاونت خدمات شهری، اقداماتی را در این پارک اجرایی کند، ادامه داد: «وظایف محول شده به شهرداری تهران در این توافقات، در بحث نگهداری از مبلمان شهری، پاکسازی انهار و معابر بوده و هیچ وظیفه‌ای مبنی بر نگهداری از گونه‌های گیاهی به شهرداری واگذار نشده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید