• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56484
+
-

غلبه بر مشکلات با تکیه بر خلاقیت

شهردار: نباید از تمامی ظرفیت‌های شهر برای افزایش کیفیت زندگی استفاده کرد

گزارش
غلبه بر مشکلات با تکیه بر خلاقیت


محمد سرابی/ خبر‌نگار
محله مهر‌آباد جنوبی که با سد بزرگی به نام فرودگاه از دسترسی به سمت شمال محروم بود تا پایان سال با افتتاح زیرگذر دکتر قریب از بن‌بست خارج می‌شود. به گزارش همشهری،  شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از ۱۴ پروژه مدیریت شهری منطقه ۹ با اعتبار 40میلیارد تومان،  اظهار کرد: بزرگ‌ترین مانع پیش روی‌ ما برای کیفیت بخشیدن به زندگی در شهر ترافیک و آلودگی است. لازم نیست برای بالابردن کیفیت زندگی در شهر همه فضا‌های باقیمانده را زیر «بار» ببریم. به‌عنوان مثال برای کاهش آلودگی هوا باید منشأ آلودگی را هدف قرار بدهیم و امسال هم نزولات جوی و تلاش همکارانمان در حوزه‌های نظارتی و در کنار آن افزایش کیفیت سوخت باعث شد که سطح آلودگی هوا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. سال‌ها بود که شهرمان پروانه‌ها را نمی‌دید ولی امسال به جای سفیدبالک‌ها پروانه‌ها را می‌بینیم.

پیروز حناچی افزود: درباره کاری که لزوما به افزایش کیفیت زندگی در شهر منجر نمی‌شود و آرامش بیشتری برای شهروندان ایجاد نمی‌کند باید تأمل کنیم. استفاده از خلاقیت‌ و نوآوری در شهر تهران جزو شعار‌های شورای شهر و شهرداری هم بوده است. باید با استفاده از نبوغ و استعداد فرزندان همین سرزمین بر مشکلات غلبه کنیم و به رونق تولید در داخل کشور دامن بزنیم.

شهردار با یادآوری جایگاه دکتر محمد قریب به‌عنوان بنیانگذار طب کودکان در ایران، از افتتاح اندیشکده قریب در نزدیکی بیمارستان شریعت رضوی به‌عنوان یکی از طرح‌های مؤثر منطقه یاد کرد و گفت: در مرکز فناوری‌های هوشمند شهری که با همکاری دانشگاه شریف به‌کار می‌پردازد؛ استارتاپ‌ها مستقر خواهند شد و بخشی از فعالیت آن درباره مسائل مورد بحث در مدیریت شهری خواهد بود. او از ایجاد دسترسی برای محله مهرآباد به سمت شمال خبر داد که با افتتاح زیرگذر استاد معین تا آخر سال میسر خواهد شد.

شهردار در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران هم اظهار کرد: براساس مصوبه شورای شهر لایحه «اصلاح ساختار شهرداری» به ما داده شده که به موجب آن تشکیلات ساختاری شهرداری تهران محدودتر خواهد شد. یکی از مواردی که در ابتدا به ما گفته شده بود کاهش تعداد معاونت‌ها از 9به 6بود که در آن طبیعتا ماموریت‌های مشابه به هم نزدیک خواهند شد.

نتیجه بررسی‌ها در این زمینه به‌زودی به شورا ارائه خواهد شد. کلیات «لایحه مالیات بر ارزش افزوده» نیز پس از یک‌بار ارائه در صحن مجلس تصویب شد و جزئیات آن در کمیسیون در حال بررسی است.

حناچی همچنین درباره مؤسسه همشهری گفت: مؤسسه همشهری از گذشته زیرنظر دفتر شهردار بود اما در عین حال شخصیت حقوقی مستقل خود را دارد.

شهردار در پاسخ به سؤالی درباره مناف هاشمی، استاندار سابق گلستان اظهار کرد که او در شهرداری به سمت معاونت منصوب نخواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید