• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56277
+
-

جمع‌آوری پل فرسوده گیشا در گرو مدیریت ترافیک

جمع‌آوری پل فرسوده گیشا در گرو مدیریت ترافیک


محمود مولایی/ خبرنگار
گیشا در آستانه تحول بزرگی قرار دارد. پل گیشا به‌عنوان نماد 45ساله این محله با تغییرات بزرگی مواجه خواهد شد. قرار بود اواخر هفته قبل این پل به‌طور موقت برچیده شود، اما با هدف اطلاع رسانی کامل و مشخص شدن مسیرهای جایگزین و کاهش ترافیک این تصمیم معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران این هفته اجرایی خواهد شد. با برچیده شدن پل گیشا، مسیر سواره‌رو از سمت شرق به غرب و غرب به شرق وارد بزرگراه شهید چمران می‌شود. اتفاقی که سبب شد هماهنگی‌هایی بین پلیس راهور تهران بزرگ با شهرداری تهران صورت بگیرد. اکنون به واسطه اهمیت جمع‌آوری یکی از بزرگ‌ترین پل‌های کلانشهر تهران هنوز دستور جمع‌آوری صادر نشده است. اما با جمع‌آوری موقت پل دو اقدام بزرگ توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری انجام می‌شود؛ اتمام احداث زیرگذر کوی نصر برای جایگزین پل و بازگرداندن بخشی از پل گیشا به جای قبلی برای ایجاد فضای تفریحی برای شهروندان.
اکنون 50درصد از پروژه زیرگذر نصر به پایان رسیده، اما برای اتمام پروژه نیاز به بر چیدن پل 3200تنی وجود دارد. با برچیدن پل، ترافیک محله گیشا هم جابه‌جا می‌شود و معاونت فنی و عمرانی و پلیس راهور تهران درصدد است در مدت زمان اتمام پروژه زیرگذر و پل زندگی ترافیک این محدوده افزایش پیدا نکند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به همشهری می‌گوید که با جمع‌آوری پل گیشا و مسدود شدن این مسیر شهرداری در کوتاه‌ترین زمان باید پروژه زیرگذر گیشا را به مرحله بهره‌برداری برساند تا ترافیک عبوری برطرف شود.

صبوری شهروندان
با جمع‌آوری پلی که در میان چهار بزرگراه مهم شهر تهران محصور است، علاوه بر مسیرهای خودرومحور، مسیرهای پیاده‌راه نیز ممکن است مردم محله گیشا را به دردسر بیندازد. البته آینده روشن پل گیشا اهالی این محله و همچنین برخی از شهروندان را خوشحال کرده است. عباس جعفرنژاد، راننده تاکسی در این رابطه به همشهری می‌گوید: «از زمانی که یادم هست، این پل بوده و قدیم‌ها خیابان هم خلوت بوده است. الان خیابان‌ها شلوغ شده و ترافیک هم می‌شود. به‌نظر من، اگر پل برداشته شود و زیرگذر بزرگی درست شود، خوب است. البته الان مردم باید کمی تحمل کنند، زیرا با برداشتن پل و تا زمان اتمام پروژه، ترافیک در محله گیشا بیشتر می‌شود. ما شنیدیم که می‌خواهند اینجا را به فضای سبز تبدیل کنند و مطمئنا ایجاد یک فضای تفریحی برای مردم بسیار مناسب است.»

مرتضی رحمانی، از کسبه‌ محله گیشا معتقد است که با جمع‌آوری پل اتفاق‌های قابل توجهی در این محدوده رخ می‌دهد. او می‌گوید: «چند سال است که می‌خواهند این پل را جمع‌آوری کنند ولی تا حالا نشده. البته مثل اینکه این بار می‌خواهند پل را بردارند. با تغییر کارکرد پل از سواره‌رو به پیاده‌رو اتفاق بسیار خوبی می‌افتد. با این کار فکر می‌کنم ترافیک گیشا کمتر شود و همچنین فضای سبز و تمیزی در اختیار شهروندان قرار بگیرد. از آنجایی که در آینده وضعیت پل گیشا بهتر می‌شود، شهروندان هم باید تحمل کنند. به‌خصوص که گیشا سال‌ها با ترافیک مواجه بوده و با تغییرات انجام شده امیدواریم این مشکل هم برطرف شود.»

ثریا قاسمی، زن سالخورده که از قدیمی‌های این محله است هم می‌گوید: «هر کاری که برای زیباشدن شهر تهران انجام می‌شود، به سود شهروندان است. به‌خصوص سالمندان از این کار لذت می‌برند و امیدوارم همیشه همینطور باشد. من 40سال است که ساکن اینجا هستم و به خوبی می‌دانم که ایجاد فضایی برای تفریح شهروندان در این محله کار بسیار خوبی است.»  فرد جوانی که شغل خود را پیک موتوری معرفی می‌کند، می‌گوید روزانه 5تا 6بار از روی پل گیشا می‌گذرد. او از ترافیک پل گلایه می‌کند و ادامه می‌دهد: «پل گیشا ترافیک زیادی دارد و اگر بشود مشکل این ترافیک را برطرف کرد و راهکاری برای آن درنظر گرفت، عالی است. متأسفانه علاوه بر ترافیک، میزان تصادفات در اینجا بالاست و حتی همین الان که با شما صحبت می‌کنم هم تصادف شده. برای همین، با برداشتن پل و جایگزین کردن یک زیرگذر به گیشا می‌توان وضعیت را بهتر کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید