• چهار شنبه 1 اسفند 1403
  • الأرْبِعَاء 20 شعبان 1446
  • 2025 Feb 19
چهار شنبه 24 بهمن 1403
کد مطلب : 248592
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwAkr
+
-

گره ترافیکی گیشا باز می‌شود

پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شهید چمران با سرعت در حال پیشرفت است

گزارش
گره ترافیکی گیشا باز می‌شود

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

اگر گذرتان به بزرگراه شهید چمران و محدوده بوستان گفتگو افتاده باشد، احتمالا صابون ترافیک سنگین این محدوه به تن‌تان خورده است. حال تصور کنید حال و روز آنهایی را که هر روز دقایق زیادی از عمرشان پشت این ترافیک حوصله‌سوز تلف می‌شود. بخشی از این ترافیک در نتیجه تداخلات حرکتی صورت می‌گیرد و برای رفع این مشکل از چندی پیش طرح زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران در حال اجراست. این پروژه اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تسهیل دسترسی مردم
خرداد سال۹۸، پل نصر(گیشا) به‌دلیل ناایمن بودن برچیده و به جای آن زیرگذری در مسیر بزرگراه جلال‌آل‌احمد احداث شد، اما ایجاد رمپ ورودی خیابان کوی نصر ازطریق این زیرگذرمسکوت ماند. این موضوع باعث شد خودروها برای ورود به خیابان نصر (گیشا) در ترافیک مانده یا مسیر بیشتری را طی کنند. دراین سال‌ها چند طرح برای دسترسی به محله کوی نصر پیشنهاد شد اما به مرحله اجرا نمی‌رسید تا اینکه دوربرگردان غیرهمسطح شهید چمران مطرح و عملیات اجرایی آن شروع شد. مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، می‌گوید: «پروژه در مرحله نصب دیواره‌هاست و در ادامه هم بحث قرنیز و هندریل را خواهیم داشت. میزان پیشرفت پروژه درحال حاضر حدود 76درصد است. برنامه‌ریزی ما این است که زیرگذر را تا پایان سال یا حداکثر اوایل فروردین سال آینده تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.»

مزیت‌های پروژه
درحال حاضر دسترسی از مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران به سمت خیابان گیشا مسدود است و رانندگان برای تردد مجبورند از بزرگراه‌ چمران جنوب تا پل حکیم را طی کنند و پس از دور زدن و طی مسیر چندصد متری و ماندن در ترافیک، به سمت جلال‌آل‌احمد بروند تا بتوانند وارد محله کوی نصر شوند. اما با بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح زیرگذر جنوب به جنوب در بزرگراه شهید چمران، علاوه بر ایجاد این دسترسی و کوتاه شدن مسیر وسایل نقلیه، به‌گفته مسئولان ترافیک کمتر می‌شود. صداقتی می گوید: «دوربرگردان همسطح و ناایمن موجود و جا‌گزینی آن با دوربرگردان غیرهمسطح، دسترسی به کوی نصر را از شرق بزرگراه جلال‌آل‌احمد و جنوب بزرگراه شهید چمران تسهیل می‌کند.» مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره آثار ترافیکی این پروژه هم توضیح داده و می‌گوید: «درحال حاضر سهولت دسترسی به گیشا از بین رفته است اما با ساخت زیرگذر بعد از تقاطع بزرگراه‌های جلال‌آل احمد  و شهید چمران مسیر کوتاه‌تر شده و شاهد کاهش 10درصدی ترافیک ورودی به گیشا هم خواهیم بود. علاوه بر این، از بارترافیکی تقاطع بزرگراه شهید چمران و حکیم و همچنین میدان توحید نیز کاسته خواهد شد.»

مسیر ورود به خیابان کوی نصر در شرایط فعلی چه سختی‌هایی دارد؟

1تردد از جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران، ورود به پل شهید حکیم، ورود به بزرگراه شهید چمران جنوب، ورود به بزرگراه جلال‌آل‌احمد غرب
2. تردد از جنوب به شمال بزرگراه چمران، دور زدن نخستین دوربرگردان بعد از تونل توحید، حرکت در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید چمران، ورود به خیابان ملکوتی، عبور از خیابان پاتریس لومومبا، ورود به بزرگراه جلال‌آل‌احمد، دورزدن در تقاطع جلال‌آل‌احمد و بزرگراه شهید چمران، ورود به بزرگراه جلال‌آل‌احمد غرب






 

این خبر را به اشتراک بگذارید