• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 23 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55777
+
-

زود نبود فرهادجان؟

رسول بهروش|  واکنش فرهاد مجیدی به اتفاقات بازی استقلال و نفت آبادان حیرت‌آور است. در این بازی استقلال گلی به ثمر رساند که به زعم بسیاری از کارشناسان داوری درست بود، اما کمک‌داور مسابقه با این استدلال که توپ قبل از ارسال از زمین خارج شده، آن را رد کرد. اگر این گل واقعا درست بوده باشد در حق استقلال اجحاف شده؛ چون این تیم با کسب پیروزی در آبادان همچنان شانس قهرمانی‌اش را حفظ می‌کرد و پرسپولیس هم روز آخر مجبور بود به جای مساوی در جم، حتما پارس‌جنوبی را شکست بدهد. این فشار روانی را اصلا دست‌کم نگیرید. ماموریت بردن در زمین خراب و هوای گرم جم می‌توانست به پرسپولیس صدمه جدی بزند. همه اینها یعنی متوجه زیان استقلال در آبادان هستیم، اما آیا این همه، دلیلی موجه برای شورش شگفت‌انگیز سرمربی آبی‌هاست؟ واقعا مجیدی چطور می‌تواند پای اختلاس و فساد و فروپاشی اقتصادی را وسط بکشد و مجموعه وزارت ورزش را به پشتیبانی از پرسپولیس متهم کند؟ همان تیمی که امروز مدعی است دقیقه 94بازی‌اش با ماشین‌سازی خطای هند پنالتی محمدحسین کنعانی‌زادگان اعلام نشده. اگر ادعای سرخ‌ها درست باشد، پرسپولیس با گل کردن همین پنالتی قهرمانی‌اش را قطعی می‌کرد و حتی هزار گل استقلال در آبادان هم به‌کار این تیم نمی‌آمد. آیا مجیدی حواسش هست که «سرمربی» شده و نقش او چقدر جدی است؟ آیا می‌داند که تاریخ مصرف این قبیل موضع‌گیری‌ها برای خوشایند توده عوام از هواداران، بسیار محدود است و نمی‌شود از آن به‌عنوان استراتژی دائمی سود برد؟ اصلا مگر کسی با چند بازی از فرهاد انتظار قهرمانی داشته که او امروز چنین به سیم آخر زده است؟

برای آنها که مجیدی را می‌شناختند مثل روز روشن بود که او طاقت روحی سرمربیگری در لیگ برتر را ندارد و هر لحظه می‌تواند با جملات نسنجیده‌اش یک حاشیه بزرگ برای خودش و تیمش درست کند. همان روز اول سرمربیگری موقت مجیدی هم نوشته بودیم که قاتل او در دهانش جا دارد، اما بی‌تعارف کسی انتظار نداشت پیش‌بینی‌ها اینقدر سریع محقق شود. مجیدی در حالی از تمنای ارکان دولتی برای قهرمان‌نشدن استقلال سخن می‌گوید که 3 هفته پیش داور بازی استقلال و ماشین‌سازی با اشتباهی فاحش از اخراج روزبه چشمی در همان دقیقه اول چشم‌پوشی کرد. شاید اگر آن روز استقلال ناچار می‌شد مقابل همین تیم خوب ماشین‌سازی 90دقیقه 10نفره بازی کند، شانس کاغذی قهرمانی‌اش هم زودتر از این حرف‌ها به پایان می‌رسید. نمی‌شود یک وزارتخانه پشت قهرمانی پرسپولیس باشد، اما در داربی به ضرر این تیم پنالتی بگیرند و بازیکن استقلال آن را بیرون بزند. آیا گادوین منشا که غنیمت زمستانی آبی‌ها از پرسپولیس بود، با فرمان وزیر ورزش از زدن پنالتی منع شد؟ آیا فرشید اسماعیلی با دستور سلطانی‌فر پنالتی‌اش را چیپ زد؟ اگر استقلال داربی را نمی‌باخت امروز کجا ایستاده بود؟
احتمالا فرهاد مجیدی به‌زودی با مدیران وزارت ورزش نشست و با لبخند و آرامش نمایش آشتی و دلجویی برپا خواهد کرد؛ شبیه همان بگو مگویش با سرباز راهنمایی و رانندگی که سعی کرد موضوع را از دل پلیس در بیاورد. با این همه، نگرانی‌ها در مورد او عمیقا پابرجاست. مردی با این طبع نازک، طاقت اندک و طالع پرآشوب، فردا در کشاکش حوادث تندتر چه خواهد کرد؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :