• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 23 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55773
+
-

نکته بازی

لااقل درست تقلید کنید
اینکه تلویزیون سعی کرد نتایج لحظه‌به‌لحظه 8 بازی همزمان لیگ برتر را همراه با جدول آنلاین برای بیننده‌هایش پخش کند، جای تقدیر دارد. بالاخره این کار در دنیا رواج دارد و خوب است که ما هم از اقدامات حرفه‌ای کپی‌برداری کنیم، اما کاش این تقلید شامل جنبه‌های ظریف‌تر هم بشود. مثلا هیچ‌کجای جهان قرار نیست جدول و نتایج، دو‌سوم تصویر را بگیرد و کاری کند که هیچ‌چیز از زمین بازی معلوم نباشد. با تغییر نتایج معمولا بخش کوچکی از جدول که مربوط به همان مسابقه است، به‌صورت آپدیت‌شده در گوشه‌ای از تصویر به نمایش در‌می‌آید و قرار نیست کارگردان تلویزیونی کل جدول را فرو کند توی چشم ملت! ما در سیمای ایران به اندازه کافی زیرنویس‌های تبلیغاتی یک متری و اعلام برنامه‌های کذایی را تحمل می‌کنیم، دیگر جدول کامل و لوگوی زمخت 16تیم لیگ برتری را هم به آن اضافه نکنید سر جدتان!


آقا ما کشش نداریم
راستش این است که قانون برگزاری همزمان مسابقات هر کجای دنیا خوب باشد، به درد ایران نمی‌خورد. حالا ما کاری به بقیه حوزه‌ها نداریم، اما لااقل رسانه‌ها کشش این همه حاشیه و جنجال را ندارند. اینجا پشت بازی تشتک‌سازی با چوب‌بستنی یک دنیا حرف و حدیث است و تا یک‌ ماه دعوا دارد، حالا فرض کنید پای این همه مسابقه مرگ و زندگی وسط باشد. الان اگر شما جای ما باشید، از این همه سوژه کدام را پوشش می‌دهید؟ گل مردود شده استقلال در آبادان و بیانیه تاریخی فرهاد مجیدی، اتفاقات بازی پرسپولیس و مصاحبه میناوند، داوری بازی پدیده و سپاهان، جنجال‌های سپیدرود و نساجی، شعار هواداران تراکتورسازی علیه لیکنز... الان ما کدام را بنویسیم و کدام را رها کنیم؟ شما زحمت بکشید این هفته‌های آخر، ماهی دو تا بازی برگزار کنید که قشنگ برسیم همه دعواها را پوشش بدهیم و خدای ناکرده چیزی از قلم نیفتد!


کجا سیر می‌کنی واقعا؟
شنبه‌شب 8 بازی همزمان در لیگ برتر برگزار شد که از این بین 6مسابقه برای بالا و پایین جدول جنبه سرنوشت‌ساز داشت و فقط 2مسابقه تشریفاتی بود. یکی از این 2بازی بین ذوب‌آهن و فولاد برگزار می‌شد که برای هیچ‌کدام از 2تیم اهمیت چندانی نداشت. پیش از این مسابقه اما افشین قطبی در نشست خبری قبل از بازی، از خوزستانی‌های مقیم اصفهان خواست به ورزشگاه بروند و فولاد را تشویق کنند. این یعنی او انتظار داشت خوزستانی‌های ساکن اصفهان با رها‌کردن آن همه بازی حساس، ساعت 9شب 20کیلومتر از شهر خارج شوند و تا نیمه‌شب در فولادشهر سرخپوشان اهوازی را برای «هیچ» تشویق کنند؛ آیا واقعا کسی می‌داند در مخیله قطبی چه می‌گذرد؟ آخرش هم این بازی جلوی کمتر از 200تماشاچی برگزار شد و فولاد 3 بر یک باخت. فقط خدا کند خوزستانی‌ها بین آن 200نفر نبوده باشند!

این خبر را به اشتراک بگذارید