• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 23 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55741
+
-

خبرهای کوتاه/شهر2

خبرهای کوتاه/شهر2

نوسازی بافت فرسوده با بسته‌های تشویقی
 بسته تشویقی بافت فرسوده به‌منظور تسهیل در تخریب و نوسازی بافت‌های فرسوده محلات، رونق ساخت‌وساز و همچنین افزایش تاب‌آوری این محلات در شهر تهران از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ارائه شد.
به‌گزارش همشهری، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این‌باره گفت: برای نوسازی بافت‌های فرسوده سال‌هاست تسهیلات ویژه‌ای از سوی مدیریت شهری ارائه می‌شود. ضمن اینکه تخفیف عوارض ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده برای سال‌جاری نیز تمدید شده است. بر این اساس افرادی که در بافت فرسوده واحد مسکونی نوسازی کنند، عوارضی برای ساخت‌وساز نمی‌پردازند. در همین زمینه تخفیف 50درصدی عوارض برای اماکن خارج از راسته تجاری تا 20درصد مساحت زمین و حداکثر تا 50مترمربع لحاظ می‌شود.
او با اشاره به تخفیف‌های ویژه بافت فرسوده در ضوابط و مقررات افزود: در این زمینه مشکلی وجود داشت که با کمک شورای‌عالی معماری و شهرسازی قرار شد ضوابط آسان‌تر شود. در بخش مالیات نقل‌وانتقال نیز امسال قرار است به‌صورت ویژه تخفیفاتی لحاظ شود. مالیات نقل‌وانتقال براساس دفترچه ارزش معاملاتی است؛ این دفترچه عددی تعیین کرده که مبنای اصلی نقل‌وانتقال است. برای بافت فرسوده امسال با پیگیری نماینده محترم شورای اسلامی شهر تهران درکمیته تهیه دفترچه ارزش معاملاتی املاک، قرار شد 50درصد تخفیف قائل شوند که تحقق این امر در فرایند نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند موجب تحول و رونق شود.

آخرین وضعیت چشمه‌علی شهرری
مسئول اداره میراث فرهنگی شهرری گفت: «با وجود بارندگی‌های اخیر هنوز قسمت شمالی چشمه‌علی وضعیت مناسبی ندارد.» امیرمصیب رحیم‌زاده با بیان اینکه قسمت جنوبی چشمه‌علی مشکلی ندارد و فعال است، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «با مدیران متروی خط ۶ باید جلساتی گذاشته شده و درخصوص قسمت شمالی صحبت شود.» او ادامه داد: «طبق صحبت‌هایی که مطرح شده بود و با توجه به بارندگی‌های اخیر باید شرایط چشمه‌علی بهتر می‌شد اما این اتفاق نیفتاده و قسمت شمالی چشمه‌علی آب ندارد.» 


اجرای بیش از 22هزار مترمربع آسفالت در معابر مرکزی شهر
بیش از 22هزار مترمربع از معابر بخش مرکزی شهر تهران طی مدت 2‌ماه از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11آسفالت شد. به گزارش همشهری، محمدعلی شاه‌حسینی، معاون فنی و عمرانی این منطقه در این‌باره گفت: «در راستای بهسازی معابر سطح منطقه و به‌منظور سهولت در تردد شهروندان، معاونت فنی و عمرانی این منطقه اقدام به تراش و روکش آسفالت معابر اصلی منطقه کرده است. در مرحله اول این طرح که از اوایل اسفند‌ماه آغاز و پایان فروردین‌ماه به اتمام رسید، میدان‌های راه‌آهن، رازی و قزوین و خیابان‌های کارگر، استاد زمانی و... به مساحتی بیش از 22000مترمربع با تناژ 2500تن آسفالت مرمت شده است.» به گفته او، در مرحله جدید این طرح که از پانزدهم اردیبهشت آغاز شده است، معابر دیگر منطقه نیز مرمت و بهسازی خواهد شد.


لایروبی 45هزار متر از کانال‌ها و مسیل‌های شمال‌شرق
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 4 از لایروبی و رسوب‌برداری مسیل‌ها و کانال‌های روباز و روبسته، کانال‌های مدفون و حوضچه‌های رسوبگیر منطقه خبر داد. به گزارش همشهری، پیمان پورنصر با اعلام این خبر گفت: «هم‌زمان با فصل بهار و تشدید بارش‌های بهاری، رسوب‌برداری و بازسازی قنوات و کانال‌ها با هدف هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه، از 22کانال و مسیل اعم از روبسته، روباز و مدفون و 44حوضچه شمال‌شرق تهران انجام شد.» او با بیان اینکه مسیل‌ها و کانال‌ها طبق برنامه زمانبندی لایروبی می‌شوند، ادامه داد: «به‌منظور کاهش ورود زباله و ضایعات به داخل مسیل‌ها و کانال‌ها حوضچه‌های رسوبگیر به همراه تله زباله‌گیر احداث و این حوضچه‌های رسوب‌گیر در قالب برنامه زمانبندی لایروبی مسیل‌ها و کانال‌ها احیا و بازسازی شد. در این راستا مسیل خشایار (مقصودبیک)، ابوذر غفاری، دارآباد و کانال‌های باقری، سازمان آب، علم وصنعت، اردیبهشت و ... و 250مترمکعب از حوضچه‌های امیرنیا، بنی‌هاشم، ایرانسل، سراج و... رسوب‌برداری شد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید