• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55468
+
-

حمله پلیس به شرکت هرمی کیونت


ماموران پلیس 19عضو شرکت هرمی کیونت را که به بهانه خرید تورهای مسافرتی خارجی از مردم و جوانان جویای کار کلاهبرداری می‌کرد دستگیر کردند. به گزارش همشهری، مأموران پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی تهران از مدتی قبل شکایت‌هایی دریافت کردند که از فعالیت اعضای شرکت هرمی کیونت در پایتخت حکایت داشت.

در این گزارش‌ها آمده بود که سرشاخه‌های این شرکت به بهانه پیدا کردن کاری پردرآمد و دادن وعده‌های توخالی یک شبه میلیاردر شدن، طعمه‌هایشان را فریب داده و آنها را به عضویت این شرکت در می‌آورند. آنها به بهانه خرید تورهای مسافرتی خارجی از هر یک از اعضای تازه‌ وارد 30میلیون تومان دریافت می‌کردند و از آنها می‌خواستند با معرفی عضو جدید به شرکت، زیرشاخه‌های خود را افزایش داده و از این طریق به سودی کلان دست پیدا کنند. اما همه این ادعاها و وعده‌ها ترفندی برای کلاهبرداری بود. 

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان این خبر گفت: با تحقیقات انجام‌شده از مالباختگان، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند 19نفر از اعضای فعال این شرکت را دستگیر کنند. وی افزود: شرکت کیونت که این روزها جوانان جویای کار زیادی اسم آن را شنیده و شاید برای عضویت در آن ترغیب شده‌ باشند، در واقع یک شرکت هرمی شبیه گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه، این بار با ادعای استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای خود می‌کند.

سرشاخه‌ها در تماس با طعمه‌هایشان و گفتن این جمله که می‌توانند برای آنها شغلی با درآمدی عالی فراهم کنند، طعمه‌هایشان را فریب داده و به عضویت شرکت درمی‌آورند اما در ادامه با این ادعا که فعلا امکان استخدام وجود ندارد، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق می‌کنند و از آنها می‌خواهند افراد جدید را به عضویت شرکت درآورند تا به سود هنگفت برسند. سرهنگ تقی پور، گفت: با دستگیری 19عضو فعال این شرکت تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :