• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55462
+
-

کوتاه از حادثه / حوادث

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه / حوادث


      سرقت میلیاردی از بیمارستان
3سارق که با ورود مخفیانه به بیمارستانی در استان قزوین اقدام به‌سرقت 2دستگاه پزشکی به‌ارزش 1.5میلیارد تومان کرده بودند دستگیر شدند. به‌گزارش پلیس، این سرقت چندی پیش در بیمارستان رحیمیان در شهرستان البرز رخ داد. وقتی ماجرا به پلیس گزارش شد، تیمی ازماموران برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شدند و در بررسی‌های اولیه دریافتند که دزدان با استفاده از یک خودروی پژو وارد ساختمان بیمارستان شده و بعد از سرقت 2دستگاه پزشکی، از آنجا گریخته‌اند. در ادامه تحقیقات مأموران موفق شدند با سرنخ‌های به‌دست آمده و بررسی‌ فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته هویت یکی از سارقان را که مجرمی سابقه‌دار بود شناسایی کنند. این مرد که برای فروش تجهیزات پزشکی مسروقه به استان تهران آمده بود در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازجویی‌ها 2همدست خود را نیز معرفی کرد. به این ترتیب 2سارق دیگر در قزوین و تهران دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به سرقت تجهیزات پزشکی اعتراف کردند. در ادامه برای متهمان قرار قانونی صادر شد و تجهیزات سرقت شده در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

      ریختن بنزین در شومینه فاجعه آفرید
ریختن بنزین در شومینه، باعث آتش‌سوزی و مصدومیت 5 نفر در کرمان شد. به گزارش اورژانس کرمان، شامگاه 19اردیبهشت، به مرکز فوریت‌های پزشکی خبر رسید یک منزل مسکونی در روستای باب تنگلف شهرستان زرند دچار آتش‌سوزی شده است. 3دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و در بررسی‌ها مشخص شد که در این حادثه 2مرد و 3خانم که اعضای یک خانواده هستند و در رده سنی 13 تا 40سال قرار دارند، مصدوم شده‌اند. رئیس اورژانس کرمان درجه سوختگی آنها را 2 و 3 دانست و گفت: مصدومین این حادثه در ابتدا به بیمارستان امام علی(ع) شهرستان زرند و از آنجا به بیمارستان شفای کرمان منتقل شدند که هم‌اکنون 4نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند و یک نفر که سوختگی کمتری داشت پس از درمان اولیه مرخص شد. وی علت حادثه را ریختن بنزین به جای نفت در شومینه اعلام کرد و گفت: یکی از اعضای خانواده پس از ریختن بنزین قصد روشن کردن شومینه را داشت که ناگهان آتش‌سوزی مهیبی رخ داد و اعضای این خانواده دچار سوختگی شدند.

      نجات از عمق 500متری دره
پس از سقوط یک خودروی سواری به عمق 500متری دره‌ای در استان زنجان، سرنشینان آن به طرز معجزه‌آسایی نجات یافتند. به گزارش ایرنا، رئیس اورژانس استان زنجان گفت: شامگاه پنجشنبه به اورژانس گزارش شد که یک دستگاه خودروی پژو405 به اعماق دره‌ای در مسیر کوهستانی و صعب‌العبور روستای اسلام آباد سقوط کرده است. اصغر جعفری، ادامه داد: وقتی امدادگران اورژانس راهی محل حادثه شدند، تیم نجات هلال‌احمر در محل حادثه حضور یافته و عملیات نجات سرنشینان خودرو در حال انجام بود. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد در این خودرو که 2خانم و یک کودک ١4ماهه سرنشینان آن بودند، به عمق 500متری دره سقوط کرده و این افراد خوشبختانه زنده مانده بودند. به این ترتیب امدادگران اورژانس با همکاری تیم نجات هلال‌احمر در یک عملیات دشوار و طاقت‌فرسا، این افراد را از عمق دره بیرون کشیده و با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند و هم‌اکنون حال آنها مساعد گزارش شده است.

      فرارناکام قاتل از ساختمان ثبت احوال
عامل درگیری مرگبار در غرب کشور پس از یک سال فرار در ساختمان اصلی ثبت احوال پایتخت دستگیر شد.به گزارش همشهری، چهارشنبه گذشته مردی جوان همراه همسرش به ساختمان اصلی ثبت احوال تهران رفت تا شناسنامه‌اش را اصلاح کند. وقتی کارمند ثبت احوال مشخصات مرد جوان را در سیستم وارد کرد متوجه شد که او به اتهام قتل تحت تعقیب است، چرا که از مدتی قبل مشخصات او در سیستم ثبت احوال و پلیس ثبت شده بود. کارمند جوان خونسردی خودش را حفظ و تلاش کرد رفتارش را عادی نشان بدهد. او به بهانه اینکه پرونده مرد جوان ناقص است از جای خود بلند شد تا موضوع را به سرپرست خود اطلاع داده و پلیس را در جریان قرار بدهند. با گذشت زمان، مرد تحت تعقیب به ماجرا مشکوک شد و تصمیم به فرار گرفت. او همسرش را در ساختمان ثبت احوال رها کرد و متواری شد. این در حالی بود که پلیس وارد ساختمان شده بود. طولی نکشید که مأموران پلیس با حضور در ساختمان و جست‌وجو، متهم فراری را درحالی‌که در یکی از ساختمان‌های اطراف ثبت احوال مخفی شده بود دستگیر کردند.متهم که تحت تعقیب پلیس غرب کشور بود، سال گذشته در یک درگیری مردی را به قتل رسانده و پس از آن به همراه همسرش از محل زندگی خود فرار کرده و در تهران مخفی شده بود.در همین حال سرهنگ عباس کرمی‌راد، فرمانده یگان حفاظت فیزیکی اماکن پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص گفت: متهم پس از دستگیری در اختیار مأموران اداره دهم آگاهی پایتخت قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید