• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55460
+
-

مرگ زن ایرانی مقیم استرالیا زیر تیغ جراح زیبایی

داخلی
مرگ زن ایرانی مقیم استرالیا زیر تیغ جراح زیبایی


تبلیغات پزشکی که مدعی بود متخصص جراحی زیبایی است آنقدر تأثیرگذار بود که زن ایرانی مقیم استرالیا را برای انجام جراحی به ایران کشاند؛ اما زن جوان چند روز پس از جراحی ناباورانه جانش را از دست داد.

به گزارش همشهری، این زن 56ساله از 30سال قبل همراه خانواده‌اش به استرالیا مهاجرت کرده و در شهر سیدنی سکونت داشت. با وجود این او چند سال یک‌بار برای دیدن سایر اعضای خانواده‌اش به ایران بر می‌گشت. اسفندماه سال گذشته هم زن میانسال تصمیم گرفت برای دیدن خواهرش به تهران بیاید. او اما پیش از سفر از طریق تبلیغات اینترنتی با پزشکی که مدعی بود متخصص جراحی زیبایی است آشنا شد. پزشک جوان ادعا می‌کرد در زمینه‌های مختلف زیبایی مثل کاهش حجم، پوست و حتی مو متخصص است. همین تبلیغات بود که زن میانسال را به فکر انجام جراحی برای کاهش حجم چربی انداخت. با اینکه او وزن چندانی نداشت اما این پزشک با تصاویری که از قبل و بعد از جراحی برخی مراجعه‌کنندگانش به او نشان داد وی را مجاب کرد که تن به تیغ او بدهد. در چنین شرایطی بود که زن میانسال چند روز بعد از آمدن به ایران در بیمارستانی که آقای دکتر گفته بود بستری شد.

زن میانسال خوشحال بود که قرار است پزشکی متخصص او را جراحی کند و با ظاهری جدید به سیدنی بر می‌گردد و فرزندان و همسرش را غافلگیر می‌کند. همه‌‌چیز همانطور که او می‌خواست پیش می‌رفت. عمل خارج کردن چربی چند ساعتی طول کشید و سرانجام هم به پایان رسید؛ اما پایان جراحی، شروع درد و خونریزی طاقت‌فرسا برای زن میانسال بود. او از از شدت درد به‌خودش می‌پیچید اما پزشکش می‌گفت که چنین دردی بعد از انجام جراحی طبیعی است و اطمینان داد که مشکلی پیش نمی‌آید. به این ترتیب زن میانسال بعد از یک شب بستری بودن در بیمارستان مرخص شد.

هرچه می‌گذشت درد و خونریزی زن میانسال بیشتر می‌شد. به همین دلیل بود که نزدیکان او با پزشکش تماس گرفتند و از او کمک خواستند اما او مدعی بود که این درد طبیعی است و بیمار باید با آن کنار بیاید. درد امان زن میانسال را بریده بود و تحملش برای او غیرممکن بود. در حالی که 2روز از جراحی گذشته بود نزدیکان او با خودروی شخصی، وی را به همان بیمارستانی که جراحی در آنجا انجام شده بود منتقل کردند. پزشک جراح که تا آن روز ادعا می‌کرد درد و خونریزی از عوارض جراحی و طبیعی است وقتی بالای سر بیمارش رفت شوکه شد. زن میانسال که در 2روز لحظات سختی را سپری کرده بود هر لحظه خونریزی‌اش بیشتر می‌شد و از درد به‌خودش می‌پیچید. در این شرایط بود که از دست پزشک هم کاری ساخته نبود و ساعتی بعد زن میانسال در عین ناباوری نزدیکانش روی تخت بیمارستان جان خود را از دست داد.

عیدی که عزا شد
خواهر متوفی که با گذشت حدود 2‌ماه از فوت خواهرش هنوز مرگ او را باور نکرده است در این‌باره به همشهری می‌گوید: «خواهرم وزن زیادی نداشت و نیاز نبود که جراحی بشود اما تبلیغات این پزشک آنقدر فریبنده بود که او به جراحی راضی شد. خواهرم 30سال قبل به استرالیا مهاجرت کرده و همانجا صاحب فرزند و نوه شده بود. او هر سال برای دیدن من و سایر اقوام به تهران می‌آمد و امسال هم خوشحال بودیم که شب عید کنار یکدیگر هستیم؛ اما این حادثه عیدمان را عزا کرد و خواهرم را از من گرفت.» وی ادامه می‌دهد: «آنطور که ما متوجه شدیم دکتر برای خارج کردن چربی چندین سوراخ در بدن خواهرم ایجاد کرده بود که همین موضوع باعث خونریزی شدید شد و او جانش را از دست داد. به همین دلیل ما از این پزشک در دادسرای امور جنایی شکایت کردیم و پرونده به جریان افتاد. چند روز بعد هم پیکر خواهرم را تحویل گرفتیم و چون فرزندانش ساکن استرالیا هستند آن را مومیایی کردیم و به آنجا فرستادیم.»

خواهر قربانی این حادثه می‌گوید: «یکی از تلخ‌ترین لحظه‌های عمرم زمانی بود که می‌خواستم خبر فوت خواهرم را به فرزندانش بدهم. آن زمان اصلا نمی‌دانستم چطور باید این کار را انجام دهم. خواهرم بیماری خاصی نداشت و برای دیدن اقوام به ایران آمده بود و قرار بود این جراحی هم خیلی ساده و بی‌دردسر انجام شود و او برگردد. بچه‌هایش در آن سوی دنیا چشم‌انتظار مادرشان بودند اما کوتاهی این پزشک موجب شد خواهرم که با پای خودش به اینجا آمده بود جنازه‌اش به استرالیا برگردد.» او ادامه می‌دهد: «ما پرونده قصور پزشکی در مرگ خواهرم را تا انتها دنبال خواهیم کرد اما از مردم خواهش می‌کنم که به هر پزشکی اعتماد نکنند و به همین سادگی زیر بار چنین جراحی‌هایی نروند چرا که چنین حادثه تلخی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید