• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 19 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55324
+
-

سایز مناسب لباس‌ها را بشناسید

لباس به تنتان زار نزند


هرقدر هم در انتخاب مدل لباس، پارچه و رنگ آن دقت و سلیقه به خرج دهید، کافی است سایز اشتباهی را انتخاب کنید تا همه زحمات‌تان هدر رود. در این صورت نتیجه یا لباسی است که دکمه‌های آن به زور بسته شده‌اند یا لباسی که از بزرگی به تنتان زار می‌زند! پس اهمیت تشخیص درست سایز و دانستن نکات مربوط به آن کمتر از بقیه فاکتورهای خوش‌پوشی و خوش‌تیپی نیست. شما درباره سایز لباس‌های مختلف چه می‌دانید؟

سایز خود را بدانید
اگر امکان امتحان‌کردن لباس در مغازه وجود داشته باشد که مشکلی وجود ندارد اما اگر بخواهید اینترنتی خرید کنید یا از جایی که نمی‌توان لباس را قبل از خرید پوشید، همیشه نمی‌شود برای انتخاب سایز مناسب به چشم‌ها اعتماد کرد. بنابراین بهتر است از قبل سایز خود را اندازه بگیرید. این کار مخصوصا موقع دوخت لباس توسط خیاط جزو اصول اولیه است اما بقیه اوقات هم می‌تواند کاربردی باشد. برای دانستن سایز خود صاف بایستید و شانه‌ها را عقب بدهید. گردن و کمرتان در راستای بدن باشد تا اندازه‌ها دقیق از آب دربیاید. اگر هم اندازه‌ها را نداشتید، موقع خرید یکی از لباس‌هایی را که کاملا اندازه شماست همراه داشته باشید.

دوسایزی‌ها مراقب باشند
گاهی لباسی که یک سایز مشخص دارد در تن ما خوب نمی‌ایستد و نمی‌دانیم چرا درحالی‌که مثلا بالای آن کاملا اندازه ماست، قسمت پایین تنگ است. اینجور وقت‌ها باید بدانیم دوسایزی شده‌ایم. اینطور مواقع باید لباسی را انتخاب کنیم که در مجموع ظاهر بهتری در تن ما داشته باشد؛ یعنی نه آن‌قدرها تنگ و نه آن‌قدرها گشاد جلوه کند. انتخاب لباس برای دوسایزی‌ها سخت‌تر است اما کار نشد ندارد.




جدول تطبیقی داشته باشید

لباس‌ها در کشورهای مختلف با استانداردهای متفاوتی دسته‌بندی می‌شوند، به همین دلیل هم ممکن است برچسب سایزی که همیشه موقع خرید انتخابش می‌کردید، روی لباسی دیگر اصلا وجود نداشته باشد. اینجور وقت‌ها بد نیست جدول تطبیقی مخصوصی را که برای این موضوع درنظر گرفته شده همراه داشته باشید. این کار را موقع خرید کفش هم می‌توانید انجام دهید.

نوزادها هم سایز دارند!
خریدن لباس برای کودکان بیشتر از آنچه فکرش را بکنید سخت است و ریزه‌کاری دارد! به همین دلیل هم سایزبندی لباس نوزادان با اعداد متفاوت و در بازه‌های اندازه‌گیری کوچک‌تر انجام شده است. از آنجا که کودکان از نوزادی تا خردسالی به سرعت تغییر سایز می‌دهند، روی لباس‌های آنها معمولا نوشته شده که این لباس برای کودکان از چندماهگی تا چند ماهگی مناسب است. موقع خرید لباس برای بچه‌ها اصلا چشمی تصمیم نگیرید که یا لباس تنگ است و روی دست‌تان می‌ماند یا بزرگ است و تا اندازه‌اش شود، فصل پوشیدنش گذشته!

سایزبزرگ‌ها و دردسر خرید لباس
افرادی که باید از لباس‌های سایز بزرگ استفاده کنند معمولا موقع خرید دردسر بیشتری دارند. بیشتر وقت‌ها سایز لباس‌های آنها بیشتر از یک سایز است مثلا احتیاج به کت یک سایز بزرگ‌تر از شلوار خود دارند. گاهی فروشنده‌ها راضی نمی‌شوند ست خود را ناقص کنند. برای این افراد دوختن لباس راه‌حل بهتری به‌نظر می‌رسد. البته در سال‌های اخیر فروشگاه‌های مخصوصی هم برای سایزبزرگ‌ها راه‌اندازی شده که تنوع لباس‌های قابل خرید را برایشان بیشتر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
گرما بهت نزند...