• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54861
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DLWy
+
-

گران‌قیمت‌ترین عینک‌های کره زمین کدام‌ها هستند؟

عینکی به ارزش یک خودروی فراری

سمیرا رحیمی

گران‌قیمت‌ترین عینک آفتابی در جهان ارزشی باورنکردنی دارد که می‌توان با پول خرید آن، یک دستگاه فراری اف.اف خریداری کرد. شرکت عینک‌سازی‌ دی ریگو با همکاری شرکت جواهرسازی شوپارد، تکنیکی خاص برای نصب سنگ‌های برلیان در فواصل بسیار نزدیکی از هم ابداع و از این تکنیک برای ساخت گران‌قیمت‌ترین عینک جهان استفاده کردند. این تکنیک ویژه مخراج‌کاری باعث شد تا درخشش سنگ‌های روی عینک دوچندان به‌نظر بیایند. این عینک که شوپارد دی‌ریگو نام دارد و از 60گرم طلای زرد عیار 24و 51قطعه الماس ساخته شده ‌است قیمتی بیش از 400هزار دلار، یا بیش از 5میلیارد تومان دارد. اگر معیار تنها ارزشمندی باشد، عینک‌های دیگری با قیمت‌های باورنکردنی در جهان به وفور یافت می‌شوند؛ مانند عینک آفتابی DG2027B شرکت دولچه و گابانا که باز به‌دلیل استفاده از برلیان و طلا در ساخت آن قیمت 383هزار دلاری برای آن برآورد شده‌است. اما اگر طراحی عجیب، استفاده از مواد متفاوت یا دست‌ساز بودن را نیز درنظر بگیریم، عینک‌های متنوع‌تری را می‌توان در جهان یافت که شاید توان خرید آنها نباشد، اما قطعا ارزش دیده شدن را دارند.


ماسک- عینک الماس‌نشانی که جواهرسازی به نام هنری دونی برای الیزابت تیلور - هنرپیشه- ساخت. این ماسک- عینک در حراجی انجمن ایدز آمریکا به مبلغ 3میلیون دلار فروخته شد.


عینک آفتابی شوپارد دی ریگو با قیمت بیش از 400هزار دلار.


عینک زمردین شیلز که در آن برای ساخت لنز عینک به جای شیشه یا پلاستیک از سنگ زمرد استفاده شده‌است و قاب عینک نیز درخور ارزش لنز آن، از جنس طلا ساخته شده‌است. ساخت و پرداخت لنزهای این عینک 5 سال طول کشیده است.


 عینک دست‌ساز میباخ که از موادی مانند شاخ بوفالو، چوب، فیبرهای کربنی، چرم، تیتانیوم، طلا و برلیان در تعدادی محدود ساخته می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید