• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54844
+
-

بیمه چه خدماتی برای عینک دارد؟

عینک بیمه‌ای

کمک هزینه‌های 40 تا 300هزار تومانی برای خرید عینک

نورا عباسی

«دفترچه بیمه» به رفیق روزهای ناخوشی ما تبدیل شده است؛ دوستی کاغذی که قدرش را هنگام احضار پشت باجه صندوقدار در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها می‌فهیم. اکثر ما وقتی متوجه می‌شویم که همان پول‌هایی که تحت عنوان بیمه تکمیلی از حقوقمان غیب می‌شدند، در روز گرانی هزینه‌های درمان به دادمان رسیده‌اند، خاطرمان جمع می‌شود.

برای استفاده از بیمه تکمیلی حتما نیاز نیست که عمل سختی را پشت سر گذاشته باشید یا دچار بیماری خاصی شده باشید، گاهی خرید وسایل کمک پزشکی هم دلیل مناسبی برای سر زدن به صندوقچه بیمه تکمیلی و استفاده از ذخیره روزهای مباداست.

 وسایلی کمک پزشکی مثل عینک وظیفه‌شان جبران نقص عضو جسمانی یا تقویت یکی از حواس است؛ وسایلی که هنگام پرداخت هزینه‌شان می‌توان روی کمک چنددرصدی بیمه تکمیلی حساب کرد.

مسئله مهم در حساب و کتاب‌های بیمه‌ای برای پرداخت هزینه عینک به نوع قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای بازمی‌گردد. به‌عبارت دیگر ممکن است فردی به‌خاطر نوع قراردادش با یک شرکت بیمه از حداقل بیمه تکمیلی برخوردار شود اما فرد دیگری به‌دلیل پرداخت هزینه بیشتر، از امکانات حداکثری بهره ببرد. بنابراین رقم‌‌هایی که در ادامه تحت عنوان هزینه بیمه تکمیلی برخی از شرکت‌های بیمه‌ای برای عینک ذکر می‌شود، متغیر هستند.

   بیمه تأمین‌اجتماعی: براساس قوانین این سازمان، بیمه‌شدگان، تمام افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان و مستمری‌‌بگیران می‌توانند از کمک‌هزینه انواع وسایل کمک‌پزشکی براساس تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده کنند.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش

تأمین اجتماعی اگر می‌خواهند هزینه عینک خود را دریافت کنند باید چند نکته را به‌خاطر بسپارند؛ اول اینکه گواهی پزشک معالج را بگیرند و در گام دوم هم صورتحساب پرداخت هزینه‌های مربوط و دفترچه درمانی خود را در دست داشته باشند و بعد به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

مستمری‌بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی برای هزینه عینک طبی تنها می‌توانند تا مبلغ 40هزار تومان روی بیمه تأمین اجتماعی حساب کنند. ناگفته نماند که این مبلغ فقط برای یکی از انواع عینک دوربین، نزدیک‌بین و آستیگمات هر 10سال یک‌بار قابل‌استفاده است.



خرید عینک طبی برای افرادی که از بیمه تکمیلی تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند، کمی وضعیت بهتری دارد؛ این افراد هر 2سال یک‌بار می‌توانند از کمک‌هزینه بین 70 تا 100هزار تومانی بیمه تکمیلی استفاده کنند.

    شرکت بیمه رازی: این شرکت هر 2 سال یک‌بار، هزینه عینک طبی (شیشه و فریم) تا سقف 250هزار تومان و عینک دو دید معمولی حداکثر تا سقف 337هزار تومان را  تأمین می‌کند.

    بیمه فرهنگیان: معلم‌ها در دسته مشتریان این بیمه قرار می‌گیرند و براساس آنچه در سال97 اعلام شد اگر معلمی بخواهد خریدی در زمینه عینک یا لنز داشته باشد، بیمه تا سقف 70هزار تومان هزینه‌اش را می‌پردازد.

   بیمه دانا: براساس آنچه در متن قرارداد بیمه تکمیلی این شرکت نوشته شده است، در هر دوره قرارداد تأمین هزینه عینک طبی (شیشه و فریم) حداکثر تا سقف 250هزار تومان است، در مورد لنز تماسی با تأیید پزشک معتمد بیمه‌گر و برای عینک دو دید معمولی حداکثر تا سقف 337هزار تومان درنظر گرفته شده است.

   بیمه البرز: این بیمه طرح‌های مختلفی برای بخش بیمه تکمیلی دارد و برای پرداخت هزینه عینک از 100هزار تومان تا 200هزار تومان برآورد کرده است.

   بیمه آسیا: برنامه‌اش را حول محور «جبران هزینه‌های مربوط به خرید عینک طبی و لنز تماس طبی تا سقف 2درصد تعهد پایه برای هر بیمه شده» چیده است.

   بیمه سینا: مانند بیمه دانا و بیمه رازی عمل کرده است؛ یعنی تأمین هزینه عینک طبی (شیشه و فریم) هر 2سال یک‌بار حداکثر تا سقف 250هزار تومان و در مورد لنز تماس طبی با تأیید پزشک معتمد بیمه‌گر و برای عینک دو‌دید معمولی حداکثر تا سقف 337هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید