• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191487
+
-

ابلاغ حق بیمه و ضوابط پوشش بیمه سلامت ایران

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران، از ابلاغ تعرفه حق بیمه و ضوابط پوشش بیمه سلامت ایران در سال‌جاری خبر داد.
‌حنان حاج محمودی درخصوص ابلاغ تعرفه حق بیمه و برخی ضوابط پوشش بیمه در سال ۱۴۰۲ گفت: حق سرانه پوشش بیمه درمانی در سال ۱۴۰۲ معادل مبلغ یک میلیون و یکصد و نود و 6 هزار ریال به ازای هر نفر در‌ماه و 14 میلیون و 352 هزار ریال در سال تعیین می‌گردد. حق بیمه افراد تبعی2 معادل حق بیمه سرانه مصوب خواهد بود.
مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: شمول افراد تبعی یک و ۲ براساس ضوابط و مقررات مندرج در شیوه نامه صندوق بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار خواهد بود.
 او با بیان اینکه نحوه محاسبه حق بیمه دستگاه‌های اجرایی همانند سنوات قبل و بر پایه پرداخت سهم دولت از سوی خزانه برای این مؤسسات خواهد بود تصریح کرد: سهم بیمه شده بازنشستگان کشوری معادل۱.۷ درصد حقوق محاسبه می‌گردد و سهم دولت و بیمه گزار این گروه در اعتبار مندرج در قانون بودجه در ردیف‌های مربوطه خواهد بود.
 حاج محمودی ادامه داد: دستگاه‌هایی که گروهی از بیمه‌شدگان آن تحت پوشش صندوق کشوری و گروهی تحت پوشش سایر صندوق‌های بازنشستگی هستند، باید در 2 مؤسسه مجزا نسبت به ارسال فایل و پرداخت حق بیمه اقدام کنند، لذا مسئولیت شناسایی و طبقه بندی مؤسسات، به‌عهده ادارات کل استانی است. ضمن اینکه واریز مستقیم حق بیمه بازنشستگان و موظفین تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به‌حساب سازمان، در حال پیگیری است.
او تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ زوجین شاغل، بازنشسته و وظیفه بگیر، هر دو مشمول پرداخت حق بیمه درمان براساس ضوابط سازمان بوده و حق بیمه کسر شده از زوجین طی سنوات قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه فوق قابل استرداد نیست. ادارات کل استانی باید نسبت به شناسایی و پیگیری ارسال حق بیمه این گروه از بیمه‌شدگان اقدامات لازم را به عمل آورند.
مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه فرزندان کارکنان دولت که مبتلا به بیماری‌های خاص و نادر هستند، تا زمان اشتغال به‌کار یا ازدواج به‌صورت تبعی یک استمرار می‌یابد.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید