• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54746
+
-

رونق در بازار آتی و آپشن زعفران

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران، ۱۴۰‌هزار و ۸۴۵ قرارداد آتی زعفران به ارزش‌هزار و ۹۶۱‌میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و تعداد موقعیت‌های باز در ۵ سررسید معاملاتی از ۴۸‌هزار موقعیت فراتر رفت.
به‌گزارش همشهری؛ در معاملات هفته قبل معامله گران ۱۰۵‌هزار قرارداد آتی زعفران نگین تحویل تیرماه ۱۳۹۸ را به ارزش ۱۴۸۸‌میلیارد ریال منعقد کردند و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این قرارداد رقم زدند. تا پایان معاملات هفته گذشته، در این سررسید معاملاتی تعداد ۲۶‌هزار و ۹۰۴ موقعیت باز در بازار ایجاد شد. در سررسید اردیبهشت‌ماه نیز تعداد ۶۴۵۹ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش ۸3میلیارد و ریال به ثبت رسید و تا پایان هفته قبل معامله گران در این سررسید معاملاتی تعداد ۸۰۹۱ موقعیت باز را اتخاذ کردند. ۲۷‌هزار و ۹۰۰ قرارداد آتی زعفران نگین نیز برای تحویل در خردادماه‌۹۸ منعقد شد که ارزش معاملات انعقاد این تعداد قرارداد ۳۷۵‌میلیارد ریال بود. تعداد موقعیت‌های باز این سررسید معاملاتی نیز به رقم ۱۲‌هزار و ۶۱۴ موقعیت تغییر پیدا کرد. در جریان معاملات هفته گذشته همچنین تعداد ۶۷۳ و ۶۷۹ قرارداد آتی زعفران رشته‌ای به‌ترتیب برای تحویل اردیبهشت و خرداد ۹۸ منعقد شد و ارزش معاملات این دو سررسید به‌ترتیب به ۷‌میلیارد و ۱۷۶‌میلیون ریال و ۷‌میلیارد و ۴۸۵‌میلیون ریال رسید. تعداد ۱۸۸ و ۳۳۶ موقعیت‌های باز نیز در این دو سررسید معاملاتی ایجاد شد. همچنین در بازار قراردادهای اختیار معامله (آپشن) نیز معامله گران تعداد ۶۴۵ قرارداد آپشن سکه طلا و ۱۲۸۷ قرارداد آپشن زعفران نگین را در مجموع به ارزش یک‌میلیارد و ۸۱۲‌میلیون ریال منعقد کرده و تعداد موقعیت‌های باز را به ۳۸۴۰ موقعیت تغییر دادند.


پذیرش محصول سیمان تهران در بورس کالا

محصول سیمان شرکت سیمان تهران در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد پذیرش قرار گرفته است. به‌گزارش همشهری، بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کالای سیمان شرکت سیمان تهران، پس از بررسی مدارک و مستندات و طرح موضوع در دویست‌وبیست‌ونهمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۳اردیبهشت‌ماه ۹۸ در بازار اصلی مورد پذیرش قرار گرفت. در سال‌های اخیر بارها طرح عرضه سیمان در بورس کالا مطرح شده است که هر بار تولیدکنندگان یا وزارت صنعت با مانع‌تراشی از موفقیت این طرح عملا جلوگیری می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید