• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 14 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54623
+
-

8 میلیارد دلار در کرمانشاه هزینه شد

رئیس جمهوری در کرمانشاه ضمن بازدید از برخی مناطق زلزله زده، 8 طرح بزرگ را هم در استان افتتاح کرد

گزارش
8 میلیارد دلار در کرمانشاه هزینه شد

رئیس جمهوری در روزهای پایانی هفته گذشته به کرمانشاه سفر کرد تا ضمن بازدید از برخی مناطق زلزله زده، چند طرح بزرگ را هم در استان افتتاح کند. به گزارش همشهری حجت الاسلام «حسن روحانی » پس از افتتاح 8 طرح بزرگ و شرکت در جلسه شورای اداری، این استان را به مقصد تهران ترک کرد وی در این سفر درباره توسعه و آبادانی استان کرمانشاه هم گفت: در شرایطی که دشمنان می‌خواهند القا کنند کشور به بن‌بست رسیده و تحرکی وجود ندارد، امروز بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور در استان کرمانشاه افتتاح شد که مایه خوشحالی ملت ایران است. 

وی تصورات دشمنان درباره ملت ایران را واهی برشمرد و گفت: دولت خادم مردم است و تمام توان خود را برای رفع مشکلات آنان بکار می گیرد. روحانی به زلزله مهیب سال 96 در استان کرمانشاه اشاره و اضافه کرد: با تلاش همه مسئولان و دستگاه‌های امدادی و نظامی و مدیریت استاندار پرکار کرمانشاه، خدمات بسیار بزرگی به زلزله زدگان انجام شد در حالی که روند جبران خسارت‌های سیل، زلزله و سونامی در اروپا، آمریکا و سایر کشورها بسیار طولانی است. 

وی افزود: این افتخارآمیز است که امروز 29 هزارمین واحد تخریبی زلزله، بازسازی و همه 66 هزار واحد آسیب دیده هم تعمیر شد و در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت. رئیس جمهوری با اشاره به تکمیل راه آهن کرمانشاه در سال گذشته گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بسیار بزرگی در زمینه راه سازی انجام شد و شاهد اتصال همدان، کرمانشاه، ارومیه و رشت به راه‌آهن سراسری بودیم. رئیس جمهوری عنوان کرد: طرح هایی به ارزش 6 هزار و 750 میلیارد تومان در استان کرمانشاه افتتاح شد و دولت های یازدهم و دوازدهم در مجموع 8 میلیارد دلار در استان کرمانشاه هزینه کرده‌اند که موجب تحول استان شده و خواهد شد.


کرمانشاه نباید بیکار داشته باشد

روحانی در واکنش به انتقاد از وضعیت بیکاری استان کرمانشاه هم گفت: گرچه در سال 97 از نرخ بیکاری استان کاسته شده اما باید تلاش کنیم که کرمانشاه بیکار نداشته باشد زیرا ظرفیت‌های بزرگی در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری استان وجود دارد و مهم‌تر از آن مردمی غیور، ایثارگر و پرتلاش در این استان حضور دارند. وی اتصال کرمانشاه به راه‌آهن سراسری، افتتاح بزرگترین طرح آب و خاک کشور در استان و روابط دوستانه ایران با عراق را زمینه‌های ارزشمندی برای توسعه استان کرمانشاه دانست و گفت: جاذبه‌های متعدد و زیبای گردشگری استان باید در صداوسیما به مردم معرفی شود.


افتتاح 623 پروژه فناوری اطلاعات 

رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس دستور افتتاح 623 پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه را صادر کرد. برای اجرای این طرح ها که به دستور دکتر حسن روحانی و با حضور «نصرالله جهانگرد» معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد، بالغ بر هزار میلیارد ریال هزینه شده است. این طرح ها شامل افتتاح 287 پروژه اینترنت پرسرعت و رومینگ بین اپراتوری در روستاها با اعتبار بیش از 72 میلیارد ریال و افتتاح 180 پروژه نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه و اینترنت ثابت TDD-LTE شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اعتباری بیش از 502 میلیارد ریال است. افتتاح 119 پروژه نسل سوم و چهارم تلفن همراه توسط شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) با اعتبار بیش از 171 میلیارد ریال و افتتاح 13 پروژه فیبرنوری، توسعه پورت های پهن باند و سیستم های انتقال مخابرات منطقه کرمانشاه با اعتبار بیش از 180 میلیارد ریال از دیگر پروژه ها است . همچنین 22 پروژه خدمات پولی و بانکی از طریق دستگاه خودپرداز در روستاها توسط پست بانک با اعتبار بیش از 23 میلیارد ریال و 2 پروژه توسعه پهنای باند استان و فیبرنوری ارتباطات زیرساخت استان با اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


افتتاح و آغاز عملیات 13 پروژه عمرانی کرمانشاه 

روحانی همچنین در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه از طریق ارتباط زنده تلویزیونی، دستور افتتاح پروژه مسکن 300 واحدی کنگاور، افتتاح طرح احداث شبکه آبیاری تحت فشار هوشمند در 909 هکتار در سنقروکلیایی، افتتاح طرح های آب ‌رسانی و تأسیسات فاضلاب شهر پاوه، افتتاح طرح توسعه خدمات فیبرنوری، اینترنت پهن باند و ارتقای ظرفیت شبکه انتقال، افتتاح ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در روستاها و افتتاح طرح بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را صادر کرد. روحانی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزاری مربوطه، همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی احداث جاده چهار خطه نهاوند به کنگاور را صادر کرد. ارزش این پروژه‌ها حدود 3 هزار و 700 میلیارد تومان برآورد شده است. 

مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون نیز با رئیس جمهوری در شهرستان هرسین به بهره برداری رسید. مرحله اول طرح ذوب آهن بیستون شامل ذوب و ریخته‌گری است که ظرفیت آن 250 هزار تن در سال است و برای 600 نفر شغل ایجاد می‌کند. برای این طرح 6 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است. سدهای هیروی، شهدای ازگله، تونل نوسود و سامانه گرمسیری استان کرمانشاه هم با 4 هزار میلیارد تومان هزینه با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.


دیدار روحانی از روستای زلزله‌زده «دره‌ ژاله» 

رئیس جمهوری پس از افتتاح تعدادی از طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای استان کرمانشاه در حوزه آب، از روستای زلزله‌زده «دره ژاله» بخش ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی بازدید کرد. در زلزله سال گذشته روستای دره ژاله به صورت کامل تخریب شد به طوری که 63 واحد مسکونی این روستا، کاملا از بین رفت و 20 واحد نیز خسارات عمده دید، اما اکنون همه واحدهای تخریب شده این روستا به صورت کامل بازسازی و از نو ساخته شده و 20 واحد نیز که نیاز به تعمیرات اساسی داشت، تعمیر شده و در اختیار صاحبان آن قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ضمن بازدید از این روستای زلزله زده، در یکی از خانه‌های ساخته شده برای یکی از ساکنان این روستا حضور یافت و با آنان در فضایی صمیمی به گفت و گو نشست. رئیس جمهوری طی سخنان کوتاهی در جمع مردم این روستا، گفت: امروز خوشحالم که روستای شما دوباره زنده شده و خانه‌هایتان از نو ساخته شده است. دکتر روحانی در پاسخ به درخواست مردم این روستا و همچنین امام ‌جمعه شهر ازگله، در مورد گازرسانی به این شهر و روستا گفت: گازرسانی به این منطقه را حتما انجام می‌دهیم و دولت در خدمت شماست.


بهره برداری از طرح سامانه گرمسیری   

سدهای هیروی، شهدای ازگله، تونل نوسود و سامانه گرمسیری استان کرمانشاه با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید. این پروژه 4هزار میلیارد تومان هزینه داشته است. مرحله نخست طرح بزرگ تنظیم و انتقال آب های گرمسیری با هدف مدیریت و کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیل ، تأمین آب شرب کشاورزی و نیازهای ضروری مردم استان و توسعه استان‌های غرب و جنوب کشور به بهره‌برداری رسیده است. قطعه اول این طرح مجموعه سدهای هیروی، شهدای ازگله، جامیشان و شرفشاه، تونل نوسود و سامانه گرمسیری را شامل می‌شود.  با آغاز فعالیت قطعه اول این طرح که طول آن 50 کیلومتر است، آب مورد نیاز 18 هزار و 500 هکتار از اراضی کرمانشاه تأمین می‌شود. اجرای طرح گرمسیری برای 28 هزار نفر از مردم استان کرمانشاه اشتغالزایی خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید