• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54013
+
-

پایان ماه‌ها زورگیری مأموران قلابی

پایان ماه‌ها زورگیری مأموران قلابی


2 تبهکار که از چندین‌ماه قبل با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس دست به زورگیری از طعمه‌هایشان می‌زدند دستگیر شدند. آنها تا‌کنون به سرقت از دستکم 100نفر در پایتخت اعتراف کرده‌اند.

به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این باند دو نفره از چندماه پیش شروع شد. نخستین شاکی‌ها، افرادی بودند که در خیابان‌های مختلف طعمه سارقان قرار گرفته و اموالشان از سوی آنها زورگیری شده بود. یکی از آنها به مأموران گفت: کار من بساط کردن در خیابان است و پول‌ خرد و اسکناس و ارز می‌فروشم. یک روز قبل با ماشین به خیابان منوچهری رفتم و بساطم را پهن کردم. بازار خلوت بود و همان موقع 2نفر به سمت من آمدند و با معرفی خود به‌عنوان مأمور به من گفتند که مخل نظم اقتصادی هستم و چون غیرقانونی اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنم، می‌خواهند بازداشتم کنند.

آنها در نهایت با ترساندن و تهدید من 4میلیون تومان گرفتند و رفتند. شاکی دیگر مردی ۶۴ساله بود که به مأموران گفت: قصد سفر به شهرستان را داشتم و در یکی از ایستگاه‌های بی‌آر‌تی منتظر اتوبوس بودم که به ترمینال بروم. 2نفر به سمت من آمدند و با نشان دادن دستبند خود را مأمور پلیس معرفی کردند و خواستند که سوار خودروشان شوم. من که باورم شده بود مأمور هستند سوار شدم و آنها داخل ماشین ساک مسافری من را بازرسی کردند و بعد کیف پولم را گرفتند و 2میلیون و 300هزار تومان پول نقد داخلش را برداشتند. سپس با تهدید کارت‌های عابربانکم را به همراه رمزشان گرفتند و مرا در یکی از خیابان‌ها رها کردند. شاکیان این باند 2نفره در حال افزایش بود و در این شرایط تیمی از کارآگاهان ماموریت یافت با بررسی‌های تخصصی سارقان زورگیر را شناسایی و دستگیر کند. کارآگاهان در جریان تحقیقات متوجه شدند که دزدان معمولا با استفاده از خودروهای پژو پارس، سمند و پراید هاچ بک سراغ طعمه‌هایشان می‌روند که با ردگیری این خودروها، یکی از متهمان شناسایی شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد مجرمی سابقه‌دار است که در سال93 نیز به جرم سرقت دستگیر و زندانی شده اما پس از مدتی با گرفتن مرخصی از آنجا خارج و دیگر به زندان بازنگشته است. با این اطلاعات، مخفیگاه این مرد در فردیس کرج شناسایی شد و کارآگاهان صبح 3 اردیبهشت‌ماه در یک عملیات ضربتی او و همدستش را دستگیر کردند. سرهنگ داوود فرد، جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در مخفیگاه متهمان علاوه بر تجهیزات پلیسی، لباس‌ها و کلاه‌هایی که آنها برای جلوگیری از شناسایی شدن استفاده می‌کردند نیز کشف و مشخص شد که آنها در طول ماه‌ها فعالیت دستکم 100فقره زورگیری و خفت‌گیری در نقاط مختلف تهران رقم زده‌اند. وی با اشاره به اینکه متهمان هنگام زورگیری از لهجه‌های مختلف استفاده می‌کردند تا توسط شهروندان شناسایی نشوند، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین مقدار زورگیری آنها مبلغ ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بیشترین مقدار نیز مبلغ ۳۸میلیون تومان بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید