• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54011
+
-

جنایت مرد بنگاهدار بر سر اختلاف حساب میلیاردی

جنایت مرد بنگاهدار بر سر اختلاف حساب میلیاردی


اختلاف‌‌حساب میلیاردی بر سر یک مجتمع مسکونی باعث شد مرد بنگاهدار نقشه جنایت طرح کند. او با همدستی شاگردش، شریک خود را به قتل رساند اما چند روز بعد راز این جنایت فاش شد.

به گزارش همشهری، شامگاه 21فروردین امسال مأموران پلیس آگاهی پایتخت در جریان ناپدید‌شدن مرموز مردی 48ساله قرار گرفتند. همسر او می‌گفت: شوهرم در کار خرید و فروش ملک در شرق تهران است و حدود ساعت 9صبح برای دیدن یکی از همکارانش به نام مسعود از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت. حتی موبایلش هم خاموش است و حدس می‌زنم اتفاق بدی برایش رخ داده است.

با گذشت زمان و پیدا‌نشدن اثری از مرد گمشده، تحقیقات برای یافتن او شروع شد. مأموران در نخستین اقدام سراغ دوست وی یعنی مسعود رفتند. این مرد صاحب یک بنگاه املاک در رودهن بود و در تحقیقات گفت: روز حادثه با مرد گمشده قرار کاری داشتم اما او نیامد و در این مدت هیچ خبری از او ندارم. اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که مأموران در جریان بررسی‌های دقیق‌تر متوجه شدند که وی دروغ می‌گوید و در ادامه شواهدی به‌دست آمد که نشان می‌داد مرد گمشده آن روز به بنگاه او رفته و در آنجا دیده شده است. در این شرایط دستور بازداشت مرد بنگاهدار صادر شد و او پس از دستگیری به اداره آگاهی انتقال یافت. مسعود(مرد بنگاهدار) همچنان سعی داشت حقیقت را کتمان کند. با این حال، بیشتر از 10روز از ناپدید‌شدن مرد 48ساله می‌گذشت و از آنجا که اثری از او پیدا نشده بود، احتمال داشت که قربانی جنایتی خاموش شده باشد.

در این شرایط مأموران بازجویی از مسعود را ادامه دادند تا اینکه او پنجم اردیبهشت‌ماه قفل سکوت را شکست و پرده از اسرار جنایتی که با همدستی شاگردش رقم زده بود، برداشت.

وی گفت: از مدتی قبل با مرد گمشده بر سر مالکیت یک مجتمع مسکونی که چند میلیارد تومان ارزش داشت، اختلاف داشتم. برای همین تصمیم گرفته بودم او را به قتل برسانم تا مجتمع را تصاحب کنم. نقشه‌ام را با شاگرد 27ساله‌ام در میان گذاشتم و قرار شد با همدستی هم آن را اجرا کنیم. پس از آن چندین‌بار با مقتول تماس گرفتم و از او خواستم برای دیدن و معامله یک مجتمع مسکونی به رودهن بیاید. روز حادثه او به بنگاهم آمد و به بهانه دیدن ملک، همراه وی و شاگردم سوار ماشین شدیم. از قبل آبمیوه مسموم تهیه کرده بودیم که آن را به مقتول دادیم و وقتی بیهوش شد، به سمت آزادراه تهران‌– پردیس رفتیم و در محلی خلوت در بیابان، او را خفه و جسدش را داخل یک گودال دفن کردیم. سپس ماشینش را در محل دیگری رها کردیم و به بنگاه برگشتیم.

با اعترافات این مرد، مأموران همدست او را دستگیر کردند و وی نیز به همدستی با مرد بنگاهدار اعتراف کرد. در ادامه مأموران راهی محلی شدند که جسد مقتول در آنجا دفن شده بود و به این ترتیب جسد وی از دل زمین بیرون کشیده شد و در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت. به گفته سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، هم‌اکنون برای متهمان قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات تکمیلی از آنها در اداره یازدهم پلیس آگاهی ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید