• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54004
+
-

مرد شرور چند ساعت پس از جنایت هولناک در همدان در درگیری مسلحانه به هلاکت رسید

شلیک پلیس به ضارب روحانی همدانی

داخلی
شلیک پلیس به ضارب روحانی همدانی


تنها چند ساعت پس از شلیک مرگبار به یک روحانی در همدان، مأموران پلیس عامل جنایت را که جوانی شرور بود محاصره کردند و او را در یک درگیری مسلحانه به هلاکت رساندند.

حالا با هلاکت جوان شرور سؤال‌های زیادی بی‌جواب مانده است. او با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت زد و پلیس چرا پیش از این متوجه رجزخوانی هایش در اینستاگرام نشده بود؟

به‌گزارش همشهری، روز شنبه خبر و تصاویر هولناکی از همدان مخابره شد که از قتل یک روحانی در مقابل مدرسه حوزه علمیه آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی این شهر واقع در خیابان شهدا حکایت داشت. خبر اولیه حاکی از آن بود که این روحانی به نام حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی - 46ساله - با شلیک مرد مسلحی به قتل رسیده است. او امام جماعت مسجد حاج کربلایی علی واقع در امامزاده عبدالله همدان و مسئول سابق کتابخانه مدرسه آیت‌الله دامغانی بود. در شرایطی که پیکر بی‌جان این روحانی در خیابان بود افراد زیادی دوربین به‌دست از این صحنه هولناک فیلمبرداری می‌کردند و خیلی زود تصاویری از این حادثه منتشر شد.

این جنایت موجی از ترس و وحشت در دل ساکنان منطقه به‌خصوص خیابان شهدا به‌راه‌انداخت. دختر جوانی که درست مقابل محل وقوع جنایت کار می‌کند درباره آنچه رخ داد به همشهری می‌گوید: «مشغول کار بودیم که صدای عجیبی شنیدیم. اول هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که صدای شلیک گلوله باشد اما وقتی که بیرون را نگاه کردیم مردم همه دور یک روحانی جمع شده بودند. مردم می‌گفتند یک نفر از یک پژو206 پیاده شده و با صدا کردن روحانی به طرفش شلیک کرده است.» وی ادامه می‌دهد: «هرچه می‌گذشت تعداد افرادی که برای تماشای این صحنه وحشتناک می‌آمدند بیشتر می‌شد تا اینکه سرانجام پیکر مقتول از آنجا منتقل شد و مردم هم متفرق شدند.» آن‌طور که این شاهد می‌گوید از همان لحظه بازار شایعات در همدان داغ شد: «بعد از حادثه هرکس چیزی می‌گفت و شایعه‌های زیادی مطرح شد. حرف‌هایی عجیب و غریب و باورنکردنی. اما خیلی زود همه‌‌چیز معلوم شد.»

اعتراف به قتل در اینستاگرام
در ساعت‌های اولیه پس از این حادثه هیچ‌کس از هویت و انگیزه قاتل اطلاعی نداشت اما خیلی زود پشت پرده ماجرا در شبکه‌های اجتماعی برملا شد. یکی از اشرار مشهور منطقه به نام بهروز که صفحه پربازدیدی در اینستاگرام دارد در استوری صفحه‌اش نوشت که ساعتی قبل یک روحانی را به قتل رسانده است. نگاهی به سایر پست‌های مرد شرور نشان می‌داد که او دستکم از دو سال قبل صفحه‌اش را راه‌اندازی کرده و در آن به قدرت نمایی می‌پردازد. بیشتر پست‌های او مربوط به عکس‌های یادگاری‌اش با اشرار مشهور بود و در بعضی پست هایش نیز با انواع اسلحه به قدرت‌نمایی می‌پرداخت. اعترافات بهروز جای تردیدی باقی نگذاشته بود که او قاتل روحانی جوان است. از همان زمان تلاش‌ها برای دستگیری وی آغاز شد.

شناسایی قاتل در 10دقیقه
با وجود اعترافات اینستاگرامی قاتل پلیس اعلام کرد که قاتل 10دقیقه پس از جنایت شناسایی شده بود. سردار بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان همدان در این‌باره می‌گوید: «پس از حضور تیم‌های پلیسی، در کمتر از 10دقیقه ضارب شناسایی شد. همچنین معلوم شد مالک خودروی پژو206 که قاتل با آن فرار کرده برادرش است. حتی پیش از آنکه او در حساب اینستاگرامش به قتل اعتراف کند مأموران پاتوق‌ها و حتی محل دریافت خودرو را هم شناسایی کرده بودند.» وی ادامه می‌دهد: «مأموران 10نقطه احتمالی حضور و تردد قاتل را تحت نظارت نامحسوس قرار دادند و با توجه به وضعیت خاص متهم و اینکه احتمال ارتکاب هر جرمی از سوی او وجود داشت با دقت و احتیاط بیشتری این موضوع پیگیری شد.»
 دستگیری قاتل، خبری که تکذیب شد

در شرایطی که گروه‌های ویژه پلیس به‌دنبال یافتن مخفیگاه قاتل فراری بودند شامگاه شنبه خبری به نقل از رئیس‌کل دادگستری استان همدان منتشر شد که از دستگیری مرد شرور  حکایت داشت. توکل حیدری به خبرگزاری میزان گفت که مأموران موفق شده‌اند مرد مسلح را در حوالی همدان دستگیر کنند.

با این حال این خبر ساعتی بعد تکذیب و اعلام شد دستگیرشدگان از نزدیکان قاتل فراری بودند. این افراد در شهر قروه، طوری وانمود کرده بودند که بهروز در بین آنها حضور دارد اما در ادامه معلوم شد وی در محل دیگری مخفی شده و نزدیکان وی قصد داشتند با این کار زمان بیشتری برای فرار او بخرند.

رویارویی مرگبار با پلیس
نیمه شب شنبه و بامداد یکشنبه مأموران پلیس همدان برای دستگیری قاتل تحت تعقیب بسیج شده بودند و سایه به سایه در تعقیب وی بودند. خروجی‌های شهر تحت کنترل کامل پلیس بود و مأموران همه راه‌ها را برای فرار او بسته بودند. در این شرایط بود که قاتل به‌دنبال راهی برای گریز بود. او ساعت 4:25 یکشنبه از مخفیگاهش خارج شد تا در تاریکی شب به محل دیگری برود. مأموران گشت پلیس با دیدن وی دستور ایست دادند اما او شروع به تیراندازی به سوی مأموران کرد و آغاز تیراندازی‌ها نشان داد که او همان قاتل تحت تعقیب است. او قصد داشت هرطور که شده راه فرارش را باز کند. به همین دلیل 2نفر از مأموران شامل یک سرباز وظیفه و یکی از افسران را هدف گلوله قرار داد.

این اما پایان کار نبود؛ چراکه در جریان درگیری مسلحانه‌ای که بین مأموران و او رخ داد سرانجام مرد شرور که به هیچ قیمتی حاضر نبود خودش را تسلیم کند به ضرب گلوله مأموران از پا درآمد. سردار کامرانی صالح درباره این درگیری می‌گوید: «قاتل برای فرار از دست پلیس سلاح کلاشینکف را که زیر کاپشن خود مخفی کرده بود بیرون کشید و به‌سوی همکارانم تیراندازی کرد. او با حرکت به سمت کوچه پس کوچه‌ها و تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار داشت که یکی از سربازان وظیفه از ناحیه کتف و یک درجه دار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. اما بعد از 20دقیقه درگیری سرانجام قاتل به هلاکت رسید و از او علاوه بر سلاح کلاشینکف چند خشاب پر از فشنگ به جا ماند. همچنین مأموران مصدوم در بیمارستان بعثت همدان بستری شده‌اند و وضعیت آنها رو به بهبود است.» به گفته فرمانده انتظامی استان همدان، بهروز دارای سوابق کیفری زیادی بود و مدت‌ها در زندان به‌سرمی‌برد.

او همچنین با حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی در یک محله زندگی می‌کردند. حالا با از پا درآمدن مرد شرور افراد زیادی با کنجکاوی سراغ صفحه شخصی او در اینستاگرام می‌روند و اغلب کاربران از او با عنوان یک جنایتکار یاد می‌کنند. جنایتکاری که 19ساعت پر تنش را در همدان رقم زد و بدون اینکه انگیزه‌اش از قتل روحانی جوان مشخص شود پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید