• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54008
+
-

کوتاه از حادثه

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه


      دستگیری سارقان طلافروشی در اردبیل
سارقانی که با حفر تونل به یک طلافروشی در استان اردبیل دستبرد زده و 2کیلو طلا دزدیده بودند دستگیر شدند. این سرقت بعد از ظهر پنجشنبه در شهرستان کوثر رخ داد. سارقان زمانی که صاحب طلافروشی برای صرف ناهار مغازه را ترک کرده بود، از طریق حفر تونلی 12متری، خود را به طلافروشی رساندند و حدود 2کیلوگرم طلا سرقت کردند. شواهد نشان می‌داد سارقان از مدت‌ها قبل با حفر تونل 12متری افقی و عمودی از طریق یک مسیل سیلاب قدیمی که درست از بالای آن خیابان احداث شده وارد طلافروشی شده‌اند. از همان زمان تحقیقات برای به دام انداختن سارقان آغاز شد تا اینکه سرانجام مأموران توانستند 5سارق حرفه‌ای را دستگیر کنند. سرهنگ رحیم سروری، جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل در این‌باره به پایگاه خبری پلیس گفت: با پیگیری هدفمند موضوع و جمع بندی دلایل و مستندات قانونی این سرقت در کمترین زمان ممکن کشف و 5سارق با هماهنگی مقام قضایی و در عملیات‌های ویژه پلیسی دستگیر شدند. وی ادامه داد: 2کیلو و 800گرم طلای مسروقه از سارقان کشف شد و دستگیری همدست سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اردبیل قرار دارد.
 
      مرگ اسرار‌آمیز جوان ایرانی در کمپ آلمان
تحقیقات برای حل معمای مرگ جوان ایرانی در کمپ مهاجران در مونیخ آلمان از سوی تیم جنایی پایتخت آغاز شده است.

به گزارش همشهری،  چند روز قبل خانواده یک جوان ایرانی که در شهر مونیخ آلمان به طرز مشکوکی جان باخته به دادسرای جنایی تهران رفتند و از 2 نفر به اتهام قتل شکایت کردند. برادر این جوان ایرانی به قاضی پرونده گفت: برادرم ٣٢ ساله بود و از سال‌ها قبل رؤیای رفتن به اروپا و زندگی در آنجا را داشت به همین دلیل از صبح تا شب کار می‌کرد تا سرمایه‌ای به‌دست آورد و راهی اروپا شود. او در نهایت اواخر سال ٩٦ به همراه 2 نفر از دوستانش راهی کشور آلمان شد. برادرم پس از رسیدن به خاک آلمان با من تماس گرفت و گفت در کمپ مهاجران در مونیخ است. هر وقت زنگ می‌زد روحیه خوبی داشت و از اینکه به آرزویش رسیده خوشحال بود تا اینکه بهمن‌ماه سال ٩٦ اتفاقی افتاد که همه خانواده را شوکه کرد. ٢١ بهمن‌ماه یکی از دوستان برادرم به ما زنگ زد و گفت برادرم در اتاقش (اتاقی که در کمپ مهاجران بود) خود را حلق‌آویز کرده و فوت شده است. اصلا باورمان نمی‌شد؛ چند روز قبل با او صحبت کرده بودم و هیچ مشکلی نداشت. به همین دلیل ما احتمال می‌دهیم که برادرم را به قتل رسانده‌اند و با صحنه‌سازی‌ قصد دارند مرگ او را خودکشی جلوه بدهند.

وی ادامه داد: ما از همان 2 دوستش شکایت داریم که برادرم ١٤‌ماه قبل از فوتش همراه آنها راهی آلمان شد چرا که در آخرین تماسی که برادرم چند روز قبل از مرگش با من گرفته بود می‌گفت با همان 2 دوستش دچار اختلاف و درگیری شده‌ است.

با این شکایت، با دستور قاضی جنایی تحقیقات در این پرونده آغاز شد. در ادامه با انجام کارهای قانونی جسد به ایران منتقل شد. در گزارش پلیس آلمان نوشته شده بود علت مرگ مشکوک و نامشخص. این یعنی علت فوت مشخص نشده بود؛ به همین دلیل پزشکی قانونی با دستور قاضی آزمایشات لازم را انجام داده تا علت اصلی فوت جوان ایرانی را اعلام کند.

ضمن اینکه قاضی از پلیس بین‌الملل خواسته تا با پلیس آلمان مکاتبات را انجام دهد و مدارک و استنادات و هرتحقیقی در پرونده انجام داده‌اند به ایران بفرستند. ضمن اینکه بار دیگر از 2دوست متوفی که خانواده وی از آنها شاکی شده‌اند به همراه دوست دیگری که با برادر متوفی تماس گرفته و گزارش مرگ او را داده تحقیق صورت گیرد تا معمای مرگ جوان ایرانی فاش شود.

      سقوط مرگبار زن سالخورده
زنی ٧٣ساله از بالکن طبقه پنجم به پایین سقوط کرد و جانش را از دست داد. به‌گزارش همشهری، ساعت١٩:٥٠ شنبه مأمور کلانتری فرجام با قاضی ساسان غلامی، کشیک جنایی پایتخت تماس گرفت تا گزارش مرگ زنی را به او اعلام کند. با دستور قاضی تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد که متوفی زنی ٧٣ساله بوده که از بالکن طبقه پنجم به داخل کانال آبی که مقابل خانه‌اش بوده سقوط کرده و جانش را از دست داده بود. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این زن تنها زندگی می‌کرده و به‌نظر می‌رسد برای پهن کردن لباس‌های خیس روی رخت آویز به داخل بالکن رفته و بر اثر یک لحظه غفلت تعادلش را از دست داده و به پایین سقوط کرده است. با این حال جسد به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید