• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53855
+
-

هشدار خطر برای سرنشین‌های عقب خودرو

بستن کمربند ایمنی در کشور ما شاید برای سرنشینان جلوی خودرو با تلاش‌های صورت گرفته تبدیل به یک عادت خوب شده است اما بسیاری از مرگ‌ومیرها در تصادفات اکنون به‌خاطر استفاده نکردن سرنشینان عقب خودرو از کمربند ایمنی است.
هرچند هنوز بسیاری از ما این ماجرا را شوخی فرض می‌کنیم اما تحقیقات جدید نشان داده که سرنشینان صندلی‌های عقب خودرو به‌خصوص کودکان برخلاف تصور عمومی بسیار بیشتر از سرنشینان جلو در معرض خطر هستند.
به گزارش گیزمگ، مؤسسه بیمه‌ ایمنی بزرگراه (IIHS) اخیرا در گزارش جدید خود بار دیگر روی این مسئله تأکید داشته است. در این گزارش آمده است: تولیدکنندگان کارهای زیادی برای بهبود حفاظت از رانندگان و سرنشینان صندلی‌ جلو انجام داده‌اند. حالا امیدواریم شیوه‌ جدید ارزیابی بتواند باعث پیشرفت مشابهی در بهبود ایمنی سرنشینان صندلی‌های عقب شود.
در بسیاری از موارد مطالعه جدید، سرنشینان صندلی‌های عقب درمقایسه ‌با صندلی‌های جلو آسیب بیشتری دیده‌اند؛ درنتیجه، IIHS پیشنهاد می‌کند بیشتر آسیب‌های گزارش‌شده به‌دلیل عمل‌نکردن مکانیزم‌های ایمنی خودرو در عقب درمقایسه ‌با جلوی خودرو است. پس از آسیب به قفسه سینه، آسیب به سر دومین علت مرگ‌ومیر سرنشینان صندلی‌های عقب در تصادف‌ها بوده است. برخلاف مرگ‌ومیر ناشی از جراحت قفسه سینه، IIHS اعلام کرده که بیشتر آسیب‌دیدگان از ناحیه سر شانسی برای نجات پیدا کردن نداشته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید