• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53850
+
-

معمای سیا در اینستاگرام

چشم انداز
معمای سیا در اینستاگرام


سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان سیا از روز پنجشنبه در حرکتی که کمتر سابقه داشته حساب کاربری خود را در اینستاگرام باز کرده است. عضویت این سازمان که ذاتا دست در جاسوسی و کارهای مخفیانه در کشورهای مختلف جهان دارد باعث ایجاد سؤال‌های مختلفی در این رابطه شده است. نخستین تصویر معماگونه منتشر شده در حساب کاربری این سازمان هم توجه رسانه‌ها را جلب کرده که به‌نظر می‌رسد در راستای اهداف باز کردن این حساب کاربری است.
جینا هاسپل، مدیر کنونی سیا به‌صراحت اعلام کرده که عضویت در این شبکه اجتماعی یکی از راه‌حل‌های این سازمان برای جذب نیروهای جوان است. به گزارش ورج، بیشتر کاربران اینستاگرام زیر ۳۰سال سن دارند و این مسئله اهمیت این شبکه اجتماعی را بیشتر کرده است.

اولین و تنها تصویری که تاکنون در این حساب کاربری منتشر شده یک میز کار از مقر این سازمان در لنگلی را نشان می‌دهد که حسابی هم شلوغ است. مثلا ساعتی که ۸:۴۶ را نشان می‌دهد؛ زمانی که در حملات یازده سپتامبر، هواپیما به برج شمالی مرکز تجارت جهانی اصابت کرد. در گوشه دیگری نقشه چین که یکی از مهم‌ترین رقبای آمریکا در آسیا به‌حساب می‌آید دیده می‌شود. یک کارت شناسایی با تصویر رئیس سیا هم در این عکس دیده می‌شود.
تا‌کنون حساب کاربری اینستاگرام سازمان سیا نزدیک به ۵۰ هزار فالوئر گرفته و فقط یک عکس روی آن منتشر شده است. به‌نظر می‌سد، CIA از افتتاح حساب در اینستاگرام اهداف دیگری را هم دنبال کند؛ اهدافی که شاید سخنگو و رئیس این سازمان به آن اشاره نکرده‌اند و محرمانه باقی مانده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید