• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53843
+
-

قاچاق مورفین از افغانستان و پاکستان برای تولید هروئین

قاچاق مورفین از افغانستان و پاکستان برای تولید هروئین


اعضای یک باند تبهکاری که از کشورهای همسایه مورفین قاچاق می‌کردند تا در تهران آن را به هروئین تبدیل و توزیع کنند، ‌دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران صبح دیروز درخصوص جزئیات فعالیت این باند تبهکاری گفت: 3‌ماه قبل گزارشی در اختیار پلیس مبارزه با مواد‌مخدر قرار گرفت که نشان می‌داد اعضای یک باند حرفه‌ای و سابقه‌دار از شهرهای جنوبی و شرقی کشور انواع مواد‌مخدر را تهیه کرده و در تهران و شهرهای مختلف توزیع می‌کنند.

علاوه بر این اعضای این گروه مورفین را به‌صورت قاچاق از کشورهای همسایه وارد کشور کرده و تبدیل به هروئین می‌کردند. با دریافت این گزارش، همکاران من تحقیقات خود را شروع کردند و با اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی اعضای این گروه شدند. آنطور که مشخص بود اعضای این باند مسلح بودند و همکاران من موفق شدند در عملیات نخست یکی از اعضای این باند را پنجشنبه‌شب در اتوبان قم به تهران شناسایی کنند. سرهنگ بخشنده ادامه داد: این متهم سوار بر خودروی پرشیا بود و 190کیلوگرم هروئین را در صندوق عقب و صندلی‌های خودرو به طرزماهرانه‌ای جاسازی کرده و قصد انتقال و توزیع آن در پایتخت را داشت اما در نقشه خود ناکام ماند و مأموران در ادامه این عملیات موفق شدند 2عضو دیگر این گروه را به دام اندازند. وی ادامه داد: از این باند 1600کیلوگرم انواع موادمخدرکشف شد که 190کیلوگرم آن هروئین، ۴۰۰ کیلوگرم مورفین و مابقی تریاک بود. ضمن اینکه از آنان کلاشینکف و خشاب نیز کشف شد. وی ادامه داد: هم‌اکنون تلاش برای شناسایی و دستگیری همدستان دیگر این گروه ادامه دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران پس از تشریح جزئیات دستگیری این باند به کشف 2600کیلوگرم انواع مخدر در سال 98اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6شبکه بزرگ مواد‌مخدر نیز که برخی از آنها اقدام به قاچاق و توزیع مسلحانه مواد کرده بودند، شناسایی و متلاشی شدند. همچنین 3عضو باندی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و شناسایی مشتری کرده و مواد‌مخدر از نوع گل را در میان جوانان می‌فروختند، به دام افتادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید