• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53626
+
-

تحقیقات دانشگاه تورنتو درباره تأثیر مثبت مطالعه

براساس یافته‌های دکتر کیت اوتلی، استاد دانشگاه تورنتو و همکارانش، مطالعه نقش مثبتی بر سلامت روحی و روانی افراد و سلامت مغز آنها دارد.
به گزارش سی ان بی ‌سی، خواندن کتاب تأثیرات باور نکردنی روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی فردی و اجتماعی می‌گذارد، به زندگی انگیزه می‌دهد و تخیلات را بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان داده‌اند که خواندن، اثرات مثبت قوی بر مغز دارد. با تحرک ذهنی، شما می‌توانید از بیماری زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری کنید. مغز یک عضله و مانند دیگر عضلات بدن است که ورزش آن را قوی و سالم نگه می‌دارد. خواندن کتاب یک راه عالی برای تمرین مغز شماست و آن را سالم نگه می‌دارد. هر بار که یک کتاب را می‌خوانید، باید تنظیمات کتاب، شخصیت‌ها، زمینه‌ها، تاریخ، زیرمجموعه‌ها و خیلی چیزهای دیگر را به‌خاطر داشته باشید. همانطور که مغز شما یاد می‌گیرد تمام اینها را به‌خاطر بسپارد، حافظه شما بهتر می‌شود.
یکی از آخرین مطالعات و مشاهدات درباره تأثیر مثبت مطالعه روی سلامت روحی و روانی مربوط به دانشگاه تورنتوی کاناداست که با استفاده از روش عکسبرداری از ساختارهای مغزی موسوم به ‌ام آر‌ آی کارکردی (fMRI) این تأثیر ثابت شده است.

براساس یافته‌های دکتر کیت اوتلی، مطالعه نقش مثبتی روی سلامت روحی و روانی افراد و سلامت مغز آنها دارد. تیم تحقیقاتی این دانشگاه در مشاهدات خود از اسکن‌های مغزی نشان دادند کسانی که عادت به مطالعه دارند دارای کارکردهای بهتری در مغز خود هستند.

تصاویر ثبت شده، توسط دکتر اوتلی در مجله علوم اعصاب نوروایمیج منتشر شده‌اند. محققان دانشگاه تورنتو براساس این تصاویر نتیجه گرفتند کسانی که مطالعه کتاب را در کارهای روزمره خود قرار می‌دهند دارای ساختارهای مغزی سالم و بهتری هستند. دکتر اوتلی می‌گوید: کتابخوان‌های فعال همیشه نسبت به کسانی که مطالعه ندارند فعالیت‌های خیریه و داوطلبانه بیشتری دارند. مطالعه از افراد انسان‌های خوبی می‌سازد که همیشه آماده کمک و یاری به نیازمندان هستند. حتی ثابت شده که مطالعه میزان تکرار جنایت در میان زندانیانی که دوره‌های سوادآموزی را در زندان با موفقیت گذرانده‌اند ۳۰ درصد کاهش داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید