• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53628
+
-

یکی از همین‌ها

یادداشت
یکی از همین‌ها

بهروز بقایی /بازیگر سینما و تلویزیون

تصاویر سیل و دیدن آدم‌هایی که از جان و دل مشغول کمک به دیگران بودند و هستند، دل هر بیننده را گرم و سرشار از شوق می‌کند.
آنهایی که در این تصاویر غرق کار و فعالیتند کسانی هستند که در زندگی روزمره از کنار ما می‌گذرند و ما آنها را غریبه می‌پنداریم.
به نظرم وقایعی که موجب همدلی و همراهی می‌شوند، این حسن بزرگ را دارند که باعث نزدیک شدن آدم‌ها به هم می‌شوند. آدم‌هایی که ظاهراً هیچ حلقه اتصالی با هم ندارند، اما یک نیاز، یک مشکل و یک حادثه باعث می‌شود برای هم از جان مایه بگذارند. وقتی عکس‌های کمک‌رسانی در مناطق سیل‌زده را می‌بینم و پا از خانه بیرون می‌گذارم تمام کسانی که در خیابان از کنارم رد می‌شوند کسی هستند مثل همین آدم‌های فداکار.
برای همین آرزو می‌کنم کاش همه ما بدون دچار شدن به مصیبتی قدر هم را بدانیم. در نظر داشته باشیم همواره کسانی هستند که به فکر مردمند و همین‌ها جامعه‌ای را که ما در آنیم تشکیل می‌دهند. 
ای کاش در مواقعی که عینک بدبینی به چشم داریم و از زمین و آسمان طلبکاریم به یاد چنین تصاویر و لحظه‌هایی بیفتیم و سپس یادمان بیاید که هرکس و هر آدمی شایسته دوست داشتن و صحبت کردن است. اگر چنین تصور و تفکری داشته باشیم مشکلاتمان با مردم و جامعه به حداقل می‌رسد و نسیم دوستی پیرامون ما وزیدن می‌گیرد. 
به نوبه خودم از تمام کسانی که در سیل اخیر به کمک مردم شتافتند متشکرم. هم برای زحمتی که کشیده‌اند و هم برای روحیه همدلی که به بقیه داده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید