• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53572
+
-

بر بام آسیا

بر بام آسیا

 تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا چین موفق شد با اقتدار روی سکوی نخست این رقابت‌ها قرار بگیرد. کشتی‌گیران ایران با نمایش خیره‌کننده رقبای خود را از پیش برداشتند تا ناکامی سال گذشته را جبران کنند. در روز اول مسابقات هر 5 نماینده ایران صاحب مدال شدند و در روز دوم از 5 کشتی‌گیر ایران 4 نفر راهی دیدار فینال شدند.
 طلای ارزشمند اطری
دلچسب‌ترین مدال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را باید متعلق به رضا اطری در وزن اول دانست. او با نمایشی خیره‌کننده تمام رقبایش را از پیش رو برداشت و پس از سال‌ها حضور در تیم ملی بزرگسالان ایران برای نخستین بار صاحب مدال طلا شد. پس از کناره‌گیری حسن رحیمی وزن اول بزرگ‌ترین مشکل ایران در مسابقات بین‌المللی محسوب می‌شود. اطری در مسابقات جهانی 2017و 2018 نماینده ایران بود که دست خالی به کشور بازگشت. اطری در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال برنز رسید و مدال طلای قهرمانی آسیا می‌تواند شروع کار او در آستانه مسابقات جهانی 2019 قزاقستان باشد. رضا اطری درباره کسب مدال طلا و کشتی‌هایی که در چین گرفت به همشهری ورزشی گفت: «توانستم مزد زحماتم را بگیرم ولی این شروع کار من است و قول می‌دهم از این به بعد بهترین عملکردم را روی تشک داشته باشم. از کادر فنی ممنونم که با تمام فشارها باز هم به من اعتماد کرد.شک ندارم بدون حمایت آنها این مدال به‌دست نمی‌آمد. سبک وزن‌های آسیا در دنیا قدرتشان زبانزد است و اگر نگاهی به سکوهای جهانی این وزن بیندازید می‌بینید که آسیایی‌ها همیشه سهمی از این سکو داشته‌اند با وجود این خوشحالم که توانستم مدال طلای آسیا را کسب کنم و ان‌شاءالله این مقدمه کسب مدال جهانی
 باشد».
 امامی: کشتی از دستم در رفت
پیمان بیابانی و یونس امامی کشتی‌گیران جوان ایران در روز اول بودند که هردو موفق شدند در اوزان 65و 70 کیلوگرم به مدال برنز برسند. پیمان بیانی قهرمان جوانان جهان که در مسابقات جام تختی عملکرد قابل‌قبولی نداشت در چین جواب اعتماد کادر فنی را داد و توانست به تمام حریفانش جز باجرانگ هندی غلبه کند. یونس امامی که در مسابقات جام تختی در فینال میثم نصیری باتجربه را از پیش برداشته بود در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد قابل‌قبولی داشت و به مدال برنز رسید. او در مقابل نورکوجا کایپانوف از قزاقستان در اثر کم‌تجربگی کشتی‌اش را واگذار کرد. امامی تمام رقبایش را با اقتدار و امتیاز عالی شکست داد و درباره این مسابقات به همشهری ورزشی گفت: «بدشانسی آوردم آنقدر آماده بودم که طلا بگیرم ولی انگار قسمت نبود. تمام رقبایم را با اختلاف شکست دادم ولی در مقابل حریف قزاق کشتی از دستم در رفت و شرمنده کادر فنی شدم. کادر فنی در این مدت خیلی برای من زحمت کشید و دوست داشتم با مدال بهتری جواب زحماتشان را می‌دادم. از حالا به بعد هدفم کسب مدال در مسابقات جهانی است و اگر در ترکیب تیم ملی باشم تمام سعی‌ام را می‌کنم که مدال خوشرنگ‌تری کسب کنم». 

این خبر را به اشتراک بگذارید